SAMSUN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
KURULUŞ VE GÖREVLER
İl Müdürlüğümüz, Bakanlığımızca “B Tipi İl” olarak organize edilmiş olup,
görev tanımları ilgili şube bazında Bakanlığımızca belirlenen ve aşağıda yazılı
olan görevleri yerine getirmektedir.
a) İmar ve Planlamadan Sorumlu Şube Müdürlüğünün Görevleri
1) Bakanlığın kentsel ve mekânsal gelişme konularında belirlediği politika ve stratejilerin
uygulanmasını ve izlenmesini sağlamak, kentsel ve mekânsal gelişmeyle ilgili konularda
veri üretmek, derlemek, güncellemek ve raporlamak,
2) Mekânsal strateji planlarının hazırlanması, onaylanması, uygulanması ve izlenmesi
aşamalarında, plan kapsamında kalan illerde, ildeki kurum ve kuruluşlarla işbirliği
sağlayarak gerekli katkılarda bulunmak, her türlü tedbiri almak, planlama ve uygulama
faaliyetlerinin bu stratejilere göre yürütülmesini sağlamak,
3) Bakanlığımıza sunulacak 1/5.000 ve 1/1.000 ölçekli İmar Planı tekliflerine ilişkin iş ve
işlemleri yürütmek,
4) Çevre düzeni planları da dâhil her tür ve ölçekteki plan tekliflerine ilişkin yerel düzeyde
gerekli çalışmaları yapmak, çevre düzeni planlarının uygulanmasını sağlamak, izlemek,
ilgili idareler ile koordinasyonu sağlamak,
5) Bakanlıkça onaylanarak yürürlüğe konulan planların alt ölçekli planlara doğru biçimde
aktarılmasını sağlamak üzere mahalli idareler ile birlikte çalışmalar yapmak ve
uygulamaları izlemek ve denetlemek,
6) Çevre düzeni planına aykırı alt ölçekli plan kararlarının veya uygulamalarının tespiti
halinde, alt ölçekli planların çevre düzeni planı kararlarına uygun hale getirilmesi için
gerekli işlemleri yapmak ve Bakanlığa bilgi vermek,
7) Planlama çalışmaları kapsamında, diğer kurumların koordinasyonunda yürütülecek
yer seçimi veya tespit çalışmalarına katılmak ve Bakanlığa bilgi vermek,
8) Bakanlar Kurulunca belirlenen proje kapsamı içerisinde kalmak kaydıyla kamuya ait
tescilli araziler ile tescil dışı araziler ve muvafakatleri alınmak koşuluyla özel kişi veya
kuruluşlara ait arazilerin yeniden fonksiyon kazandırılıp geliştirilmesine yönelik olarak
Bakanlıkça istenilen her tür ve ölçekte etüt, harita ve kamulaştırma işlemlerini yapmak,
9) İdarelerin ihtilafı halinde, genel imar düzeni ve uyumunu sağlamak üzere,
Bakanlıkça yapılacak her tür iş ve işlemlere esas olmak üzere, bilgi ve belge toplamak,
koordinasyon sağlamak ve toplanan bilgileri Bakanlığa göndermek,
10) İmar Kanununun ilgili maddeleri gereğince yapılacak parselasyon planına ve buna
göre gerçekleştirilecek arsa ifraz ve tevhit işlemlerine ilişkin konularda inceleme
yapmak ve teknik görüş vermek,
11) Bakanlıkça belirlenen finans ve ticaret merkezleri, fuar ve sergi alanları, eğlence
merkezleri, şehirlerin ana giriş düzenlemeleri gibi şehirlerin marka değerini artırmaya
ve şehrin gelişmesine katkı sağlayacak özel proje alanlarına dair her tür ve ölçekte
etüt, harita, parselasyon planı ve yapı projelerini yapmak, yaptırmak, onaylamak,
kamulaştırma, ruhsat ve yapım işlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak, yapı kullanma
izinlerini vermek ve bu alanlarda kat mülkiyeti kurulmasını temin etmek,
12) 2/3/1984 tarihli ve 2985 sayılı Toplu Konut Kanunu ile 20/7/1966 tarihli ve 775 sayılı
Gecekondu Kanunu uyarınca Toplu Konut İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan
uygulamalara ilişkin her tür ve ölçekte etüt, harita ve parselasyon planlarını yapmak,
yaptırmak, onaylamak, ruhsat işlerini gerçekleştirmek,
13) Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan veya mülkiyeti hazineye, kamu
kurum veya kuruluşlarına veya gerçek kişilere veyahut özel hukuk tüzel kişilerine ait
olan taşınmazlar üzerinde kamu veya özel sektör tarafından gerçekleştirilecek olan
yatırımlara ilişkin olarak ilgililerce hazırlandığı veya hazırlatıldığı halde yetkili idarece üç
ay içerisinde onaylanmayan harita, parselasyon planlarını ve değişikliklerini teklif
halinde Bakanlığa göndermek, teklifle ilgili inceleme ve kontrolleri yapmak, bu konuda
Bakanlığı bilgilendirmek,
14) 3621 sayılı Kıyı Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği kapsamında bulunan alanlara ilişkin
kıyı kenar çizgisi tespit ve aktarım iş ve işlemlerini yürütmek, bu alanlardaki imar planı
tekliflerine ilişkin iş ve işlemleri “Kıyı Yapı ve Tesislerinde Planlama ve Uygulama
Sürecine İlişkin Tebliğe” uygun olarak yürütmek,
15) 3621 sayılı Kıyı Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği kapsamında bulunan alanlara ilişkin
uygulamaya esas görüş vermek; tereddüte düşülen konularda gerekli tüm teknik bilgi
ve belgelerin aslı gibidir onaylı örnekleri ile birlikte varsa her tür ve ölçekteki onaylı
imar plan bilgileriyle birlikte bir rapor dahilinde görüş alınmak üzere Bakanlığa
iletmek,
16) Belediye mücavir alan tekliflerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
17) Mahalli idarelere yapılacak yardımlar ödeneğinin kullanım esasları uyarınca taşra
teşkilatına ait iş ve işlemleri yapmak, turizm öncelikli yöre belediyelerine ilişkin
projeye esas mali yardım talep dosyalarını incelemek, onaylamak ve Bakanlığa
iletmek, proje ve yaklaşık maliyetlerin onaylanması ve yapım aşamasında işlerin
yapılıp yapılmadığı ile ilgili denetim yapmak ve rapor hazırlamak,
18) Risk belirleme, zarar azaltma ve sakınım planlarının uygulanmasına ilişkin, mahallinde
çalışmalar yapmak, diğer kurum ve kuruluşların yaptıkları çalışmalara katılmak,
sürecin iyileştirilmesi ve geliştirilmesine katkı sağlamak, mahallindeki diğer paydaş
kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
19) İmar planına esas jeolojik-jeoteknik etüt raporlarını meri mevzuat çerçevesine göre
değerlendirerek onaylamak,
20) Bakanlık talimatları doğrultusunda, ilgili kurumlarla koordine sağlayarak mikro
bölgeleme etüt çalışmalarına katılmak,
21) 644 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2’nci maddesinin birinci fıkrası (ç), (ğ) ve
(h) bentleri ile 7’nci maddesinin birinci fıkrası (e) bendi uyarınca yapı ruhsatı ve yapı
kullanma izin belgesi düzenlemek,
22) 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Yetki ve Görevleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin (a) bendine göre belediyeler ve il özel
idarelerince yapılıp gönderilen imar planlarını ilgili mevzuata göre inceleyerek
arşivlemek,
23) Bakanlığa gerçek ve tüzel kişiler tarafından iletilen; yapılaşma koşulları, ruhsatsız
yapılaşma, kaçak eklentiler vb. konulara dair şikayetleri, illerin yetki sınırları dahilinde
5442 sayılı İl İdaresi Kanunu, 3194 sayılı İmar Kanunu, imar planı ve notları,
yönetmelikler ve tüm mevzuat hükümleri kapsamında incelemek,
24) Belediyeler tarafından yürütülen imar uygulamalarında tereddüte düşülen konularda
3194 sayılı İmar Kanunu ve ilgili yönetmelik hükümlerine göre görüş vermek,
25) 3194 sayılı İmar Kanunu ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu uyarınca yapılan işlemlerle ilgili
26) Bakanlığımız aleyhinde açılan davalarda Hukuk Müşavirliğine görüş vermek,
27) Devletin hüküm ve tasarrufu altında bulunan Hazineye ait taşınmazların kiralama ve
satışına esas yürürlükteki imar planı ve 3621 sayılı Kıyı Kanunu uyarınca Defterdarlık
(Milli Emlak Müdürlüğü) Mal Müdürlüğüne görüş vermek,
28) Plan Yapımına Ait Esaslara Dair Yönetmeliğin 14 üncü maddesi çerçevesinde, ilgili
mevzuatlar uyarınca imar planına esas görüş bildirmek,
29) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
b)Proje İşlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğünün Görevleri
1) Projelerin inşaat ihalesine hazır duruma getirilmesini sağlamak, yatırımcı
kuruluşlardan gelen projelerin tetkik ve tasdik işlemlerini yürütmek, devam eden
inşaatlar hakkında iletilen teknik problemleri gerekçeleri ile incelemek ve bunlara
ilişkin görüş vermek, gerektiğinde inşaatların proje ve detaylarına uygunluğunun
mahallinde takibini sağlamak,
2) Görev kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin taşıyıcı sistemi
ile zemin mekaniği mühendislik hesaplarını ve her türlü zemin etüt işlerini yapmak
veya yaptırmak, her türlü inşaat mühendisliği projelerini tanzim veya tadil etmek veya
ihale yoluyla yaptırılmasını sağlamak, güçlendirme projelerini hazırlamak veya
hazırlatmak, projeleri onaylamak veya onaylanmasını sağlamak,
3) Yapıların taşıyıcı sistemi veya arsa zeminine ilişkin ortaya çıkan sorunlarıyla ilgili
inceleme yapmak, çözümler üretmek,
4) Talimatı verilen proje ve meslekî kontrollük hizmeti ihalelerinin yapılmasını temin
etmek ve uygulamaları takip etmek,
5) Proje ile ilgili bedel hesabına esas olacak yaklaşık maliyet, ihale, süre, kabul
komisyonlarının teşkilini sağlamak, görevlendirme ve takip işlerini yapmak,
6) Mimarlık, mühendislik, sanat anlayışı ile mevcut tarihi, kültürel doku ve yörenin
şartlarına uygun malzemeler seçerek işletme maliyeti yönünden ekonomik çözümü
olan projeler hazırlamak,
7) Kamu yapılarında uygulanacak betonarme, mimari ve tesisat projelerine ilişkin
Bakanlık tarafından belirlenen prensip, görüş ve talimatları uygulamak,
8) Yapım ile ilgili bedel hesabına esas olacak yapım yaklaşık maliyetlerini hazırlamak,
9) Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel eğitim kurumları ve Sağlık Bakanlığına bağlı özel
hastaneler ve özel sağlık birimlerine ait binaların kontrol formlarını doldurmak, görüş
ve kanaat belirtmek, muayenehanelere ait deprem etkileri altındaki performans
raporlarını incelemek, özel sağlık ve sosyal hizmet kuruluşlarına görüş vermek,
10) Görev kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin mimari,
makine mühendisliği, elektrik mühendisliği projelerini tanzim veya tadil etmek veya
serbest mühendislik bürolarına ihale yoluyla yaptırılmasını sağlamak, projeleri
onaylamak veya onaylanmasını sağlamak,
11) Talep edilmesi ve uygun görülmesi halinde özel bütçeli kurumların yatırım
programlarında bulunan bina ve tesislerin mimari, inşaat mühendisliği, makine
mühendisliği ve elektrik mühendisliği projelerini, teknik şartnamelerini hazırlamak,
hazırlatmak,
12) Kamu kurum ve kuruluşlarının talepleri doğrultusunda mimarlık ve mühendislik
branşlarında teknik uygunluk görüşü vermek,
13) Müdürlüğün hazırladığı veya onayladığı bina ve tesislere ait tüm branş projelerinin
arşivlenmesini sağlamak,
14) Yatırım programındaki işlerin parsele yönelik jeolojik zemin etüt raporlarını incelemek
ve onaylamak,
15) Yatırım programı ile ilgili işlerin hazırlıklarını yapmak,
16) İl koordinasyon raporu, aylık-yıllık brifing dosyası, yıllık faaliyet raporu ve yatırım
programlarını hazırlamak,
17) Kamu binalarının kıymet takdirini yapmak,
18) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
c) Yapım İşlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğünün Görevleri
1) Genel bütçe kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa,
güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarını yapmak veya yaptırmak, maliyet hesaplarını
yapmak veya yaptırmak, onaylamak veya onaylanmasını sağlamak,
2) Talep edilmesi ve uygun görülmesi halinde, özel bütçeli idareler ve düzenleyici ve
denetleyici kurumlar ile sosyal güvenlik kurumlarının yatırım programında bulunan
bina ve tesislerin maliyet hesabı ve inşaatlarını yapmak veya yaptırmak, onaylamak
veya onaylanmasını sağlamak,
3) Talimatı verilen ihalelerin, 4734 sayılı Kanun, 4735 sayılı Kanun, 5018 sayılı Kanun ve
ilgili mevzuata uygun olarak yapılmasını sağlamak, kayıtlarını tutmak,
4) Yapım işlerine ait hakediş, mukayeseli keşif, kesin hesap ve diğer işlemleri yapmak,
bu işlere ait inceleme, değerlendirme ve onay sürecini yürütmek,
5) Kontrollük hizmetleri verilen inşaatların, geçici ve kesin kabul işlemlerini yapmak,
6) Yapım hizmetleri ile ilgili talimat ve şikâyetleri mahallinde inceleyerek alınacak sonuca
göre işlemleri tekemmül ettirmek, hatalı uygulamaları önlemek ve önerilerde
bulunmak,
7) Kesin hesap ve sözleşme hükümlerine ilişkin olarak bilgi isteyen kuruluşlara gerekli
bilgileri vermek, yargıya intikal etmiş işlerde, bilirkişi raporları hususlarında gerekli
bilgi ve belgeleri temin etmek,
8) Sözleşme gereğince ilişiği kalmayan işlere ait teminat mektuplarının iadesi için gerekli
işlemleri yaparak ilgili birimlere göndermek,
9) İdare ve müteahhitler arasındaki ihtilafların sulhen çözümünü sağlamak, idareye
borçlu müteahhitlerin yasal yoldan takibini yapmak ve borçlarını tahsil ettirmek,
10) Yıllık yatırım programına ilişkilendirilerek hazırlanmış olan çalışma programlarına ait
bilgileri Yatırım Takip Sistemi (YTS) programına güncel olarak işlemek,
11) 4734 sayılı Kanun gereği yasak fiil ve davranışlarda bulunan isteklilerin yasaklama
işlemlerini yapmak, borçlu müteahhitlerin kamu kurum ve kuruluşlarında yapılacak
ihalelere katılmalarını önlemek,
12) İhalesi İl Müdürlüklerince yapılan yapım ve hizmet alımı işlerine ait iş deneyim
belgelerini düzenlemek,
13) Devlet eliyle iskân çalışmaları kapsamında, yerleri kamulaştırılan ailelerin,
göçmenlerin ve göçebelerin iskânlarının sağlanması ile ilgili her türlü etüt ve hak
sahipliği çalışmalarını yapmak veya yaptırmak, serbest göçmenlere ilişkin iş ve
işlemleri, ilgili diğer kurum ve kuruluşlar ile koordineli olarak yürütmek, iskân
mevzuatı ile öngörülen diğer hizmetleri yürütmek,
14) Fizikî yerleşim çalışmaları kapsamında, köy nakli, köy toplulaştırması, köy gelişme
alanı ve afet nedeniyle parçalanmış köylerin birleştirilmesi uygulamalarına ilişkin her
türlü etüt ve hak sahipliği çalışmalarını yapmak veya yaptırmak,
15) İskân Kanunu uyarınca kullanılacak olan yerleşim yerlerinin, arsaların, arazilerin ve
konutların tahsisi, kamulaştırılması ve satın alma iş ve işlemlerini yürütmek,
borçlandırma, kredilendirme iş ve işlemleri ile bunlara ilişkin geri ödemelerin takibini
yapmak, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile koordineli olarak iskân hizmetlerinin
etkin olarak yürütülmesine ilişkin plân ve projeler geliştirmek,
16) Kooperatifçiliğin geliştirilmesi amacıyla yeni kurulacak yapı kooperatifleri için arsa
üretimi ve kredilendirme işlemlerini yapmak, yapı kooperatifleri ve üst birliklerinin
kuruluş ve ana sözleşme değişikliği işlemlerini gerçekleştirmek; kooperatiflerin kayıt
ve sicillerini tutarak uygulamalarını denetlemek, kooperatifler ile ilgili uygulamaları ekooperatif sistemine giriş işlemlerini ve güncellemeleri yapmak,
17) Vatandaşlardan, kamu kurum-kuruluşlarından ve adli makamlardan gelen kooperatif
ve üst birliklerine ilişkin bilgi ve belge taleplerinin karşılanmasını sağlamak,
18) Vatandaşlardan, kamu kurum ve kuruluşlarından ve adli makamlardan vb. gelen
şikâyetlere esas denetim taleplerini karşılamak,
19) Yapı kooperatifleri ve üst birliklerinin genel kurul toplantılarına Bakanlık temsilcisi
görevlendirmek,
20) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
ç) Yapı Malzemelerinden Sorumlu Şube Müdürlüğünün Görevleri
1) Yapı malzemeleri ile ilgili mevzuat çerçevesinde Yıllık Denetim Programı veya gelen
şikâyetler doğrultusunda yapı malzemelerinin piyasa gözetimi ve denetim
faaliyetlerini gerçekleştirmek, bu faaliyetleri eşzamanlı olarak Yapı Malzemeleri
Denetim Sistemi (YDMS) üzerinden veri tabanına işlemek,
2) Yapılan denetim faaliyetleri neticesinde uygunsuz ve güvensiz olduğu tespit edilen
yapı malzemeleri ile ilgili olarak 4703 sayılı Kanun’da öngörülen yaptırım kararlarını
uygulamak, sonuçları hakkında Bakanlığa bilgi vermek,
3) Üretici, dağıtıcı ve ilgili tüm tarafları yapı malzemeleri ile ilgili mevzuat çerçevesinde
bilgilendirmek,
4) Yapı Malzemeleri ile ilgili mevzuatın hazırlanmasında görüş vermek,
5) Uygunluk Değerlendirme Kuruluşları ve Onaylanmış Kuruluşların ara denetimlerinin
yerine getirilmesini sağlamak,
6) Piyasa Gözetim ve Denetimi (PGD) kimlik kartı verilmiş personelin tam zamanlı olarak
piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetlerini yürütmesini sağlamak,
7) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlardan PGD kapsamında gelen deney
taleplerini gerçekleştirmek, sonuçlarını raporlamak ve yapı malzemeleri denetim
sistemine girişini yapmak,
8) İl laboratuarlarının ihtiyaçları doğrultusunda malzeme ve ekipman taleplerini yapı
malzemeleri denetim sistemi üzerinden yapmak,
9) Eğitici kuruluşları, Enerji Kimlik Belgesi (EKB) uzmanlarını, EKB’ler ile ilgili gerekli
denetlemeyi, incelemeyi ve raporlamayı yapmak ve gelen şikâyetleri incelemek,
yürürlükteki mevzuatlar çerçevesinde değerlendirmek,
10) İl Müdürlüklerine ait binalara ve hazırlanan projelere EKB hazırlamak,
11) Yetkilendirilmiş ölçüm şirketleri ve bölgesel ısı dağıtım ve satış şirketleri tarafından
yetki belgesi müracaatı yapılmasını müteakip, mevzuat çerçevesinde
görevlendirilecek heyet tarafından, kuruluşun faaliyet göstereceği ofis ve kuruluşun
asgari şartları taşıyıp taşımadığı hakkında rapor düzenlemek,
12) Yetkilendirilmiş ölçüm şirketleri ve bölgesel ısı dağıtım ve satış şirketleri hakkında
gelecek olan şikâyetleri değerlendirmek ve mevzuat çerçevesinde gerekli işlemleri
yapmak,
13) İl Müdürlüğü bünyesinde bulunan yapı malzemeleri laboratuarlarının faaliyetlerini
yürütmek, PGD ve ücretli yapı malzemelerine yönelik testleri yapmak, taze beton,
karot ve demir çelik deneyleri yapmak ve raporlarını hazırlamak,
14) Kamu binalarındaki donatı tespitini yapmak ve raporlamak,
15) Yıllık rayiç, birim fiyat hazırlanmasına veri oluşturmak,
16) Kamu kurum ve kuruluşlarında kullanılacak olan kalorifer kazanı ve basınçlı kapların
standartlara uygunluk ve güvenilirlik kontrolünü yapmak,
17) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
d) Yapı Denetimden Sorumlu Şube Müdürlüğünün Görevleri
1) 4708 sayılı Yapı Denetim Kanunu ve ilgili mevzuat çerçevesinde belirlenmiş olan iş ve
işlemleri yürütmek,
2) Yapı laboratuarlarının ara denetimlerini yapmak, kısmi denetim ve kapsam
genişletme incelemelerini yapmak, yapı malzemesi laboratuarlarının belgelendirme,
vize, onay ve ara denetimlerini ve diğer iş ve işlemleri yürütmek, Laboratuarların
belgelendirme incelemesini yapmak,
3) Yapı Denetim Sistemi üzerinde, yapı denetim kuruluşu, denetçiler, yapı denetim
kuruluşu çalışanları, şantiye şefi adresi vb. bilgi değişikliklerinin güncelleme/kayıt
işlemlerini yürütmek, şantiye şeflerinin ve proje müelliflerinin bilgilerini güncellemek,
4) Yapı Denetim Kuruluşu, Yapı Laboratuarı ve Denetçi Belgelerinin vizelerinin yapılması
işlemlerini yürütmek, Yapı denetim kuruluşlarına yapı denetim sisteminde kullanılmak
üzere kontör yüklemek,
5) Yapı Denetim Kanunu kapsamında şikâyetlerin değerlendirilerek, sorumluları
hakkında gereğinin yapılması ve/veya ilgilisinin bilgilendirilmesi işlemlerini yürütmek,
6) Yapı denetim kuruluşlarında çalışacak olan proje ve uygulama denetçisi, uygulama
denetçisi, kontrol elemanı, yardımcı kontrol elemanlarının yapı denetim sistemine
girişleri, işe başlatma işlemleri, istifa işlemleri, bilgi güncelleme işlemlerini yürütmek,
7) Proje ve uygulama denetçilerinin ve uygulama denetçilerinin denetçi belgelerinin vize
işlemlerini yürütmek,
8) Yapı ustalarına geçici ustalık belgesi düzenlemek,
9) Yapı denetim kuruluşlarının şantiye ve büro denetimlerini yapmak,
10) Yapı denetim kuruluşları hakkında bildirilen şikâyet konularını incelemek,
11) Yapı denetim kuruluşlarının üstlenmiş oldukları işlerde yapı denetim mevzuatı
açısından sorun tespit edilmesi halinde, İl Yapı Denetim Komisyonlarında konuların
değerlendirilmesine ilişkin gerekli işlemleri yürütmek,
12) İnceleme raporlarının oluşturulması aşamasında gerekli bilgi ve belgeleri temin
etmek,
13) Mevzuat uygulamalarında karşılaşılan sorunlara ilişkin görüş bildirmek,
14) Yapı denetim kuruluşlarınca hazırlanıp, ilgili idarelerce onaylanan hakediş raporlarını
tahakkuka bağlanmak üzere Defterdarlık Muhasebe Müdürlüklerine veya mal
müdürlüklerine göndermek,
15) Görev ve sorumluluklarını yerine getirmeyen idareler hakkında İl Mahalli İdareler
Müdürlüğüne bildirimde bulunmak,
16) Görev ve sorumluluklarını yerine getirmeyen müteahhitler hakkında belediyeye
bildirimde bulunmak,
17) Yapı denetim kuruluşlarının aylık denetim bilgilerini güncellemek,
18) Kontrol, yardımcı kontrol elemanları ile proje müelliflerinin bilgilerini güncellemek,
19) Denetçi belgesi vize işlemlerini gerçekleştirmek, denetçi mimar ve mühendisler ile
kontrol ve yardımcı kontrol elemanlarının işe başlama ve işten ayrılış işlemlerini
yürütmek,
20) Denetçi ve kontrol, yardımcı kontrol elemanlarının SGK kayıtlarını kontrol etmek,
denetim faaliyeti durdurulan kontrol elemanı ve denetçi mimar, mühendisler
hakkında suç duyurusunda bulunmak,
21) Yapı denetim hizmet sözleşmesinin feshedilmesi sonrasında mevzuatta belirtilen
işlemleri yürütmek,
22) Her türlü altyapı ve tesisat dâhil olmak üzere, yapı müteahhitliği alanında faaliyet
gösteren gerçek veya tüzel kişilerin kayıtlarının tutulmasında gerekli iş ve işlemleri
yapmak ve takibini sağlamak,
23) İnşaat ve tesisat müteahhitlerine “Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi Numarası“
verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek ve inşaat ve tesisat müteahhitlerinin
elektronik ortamda kayıtlarını tutmak, “Yapı Müteahhidi Yetki Belgesi Numarası”
iptali ve iptalin kaldırılmasına ilişkin gerekli işlemleri yapmak,
24) Yapı ustalarının eğitimi ve belgelendirilmesine ilişkin konularda ilgili kurum ve
kuruluşlarla işbirliğini geliştirmek ve koordinasyonu sağlamak,
25) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
e) ÇED Hizmetleri ve Çevre İzinlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğünün
Görevleri
1) Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yönetmeliği gereğince anons, askıda ilan, internet
gibi yöntemlerle ÇED süreci ve teklif faaliyetle ilgili olarak vatandaşlara duyuru yapmak,
2) ÇED Yönetmeliği kapsamında yapılan başvuruları değerlendirmek,
3) ÇED Yönetmeliği gereğince düzenlenen “Halkın Katılımı Toplantısı” yerini proje sahibi
ile birlikte belirlemek ve toplantı yeri, günü ve saati hakkında Bakanlığa bilgi vermek,
Halkın Katılımı Toplantısı ile ilgili zamanlama ve iletişim bilgilerini halka duyurmak,
4) Halkın Katılımı Toplantısı’nı İl Çevre ve Şehircilik Müdürünün veya görevlendireceği bir
yetkilinin başkanlığında yapmak, halkın proje hakkında bilgilendirilmesini, görüş, soru
ve önerilerinin alınmasını sağlamak ve toplantı tutanağının bir suretini Bakanlığa
göndermek, halkın görüş ve önerilerini belirlenen takvim içerisinde komisyona sunmak,
5) ÇED Yönetmeliği gereğince Bakanlık tarafından verilen “ÇED Olumlu” veya “ÇED
Olumsuz” kararının içeriğinin, karara esas gerekçelerin ve halkın görüş ve önerilerinin
nihai ÇED Raporuna yansıtıldığını uygun araçlarla halka duyurmak,
6) ÇED Yönetmeliği’nin seçme eleme kriterlerine tabi projelerini inceleyip değerlendirmek
ve bu projelerle ilgili olarak “ÇED Gereklidir” veya “ÇED Gerekli Değildir” belgesini
vermek,
7) “Yeterlik Belgesi Tebliği” kapsamında, Bakanlıkça verilen iş ve işlemleri yapmak,
8) ÇED Yönetmeliği’nin Ek-I Listesine tabi çevresel etki değerlendirmesi uygulanacak
projelerle ilgili olarak, süresi içerisinde halkın bilgilendirilmesi için gerekli
koordinasyonu sağlamak,
9) Bakanlıkça belirlenen periyotlara ve formata göre, ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği
yaparak, çevre durum raporlarının ülke ve il düzeyinde hazırlanması veya hazırlatılması
çalışmalarını yapmak, çevre göstergelerini oluşturmak, değerlendirmek ve raporlamak,
çevre sorunları ve öncelikleri envanterinin hazırlanması çalışmalarını yapmak,
10) İl sınırları içinde faaliyet gösteren işletmelerin geçici faaliyet belgesi ve çevre izin/çevre
izin ve lisansı başvurularını değerlendirerek sonuçlandırmak, uygun bulunması
durumunda geçici faaliyet belgesi, çevre izin/çevre izin ve lisansı belgesi düzenlemek,
gerekli durumlarda belgeyi iptal etmek,
11) İl sınırları içinde faaliyet gösteren işletmelerin çevre izni/çevre izni ve lisansı işlemlerinde
kullanılmak üzere yönetmelik kapsamında ihtiyaç duyulan belgeler (il müdürlüğü
uygunluk yazıları, valilik tespit raporları vb.) ile ilgili talepleri değerlendirmek, uygun
bulunması durumunda bu belgeleri vermek,
12) Çevre izni/çevre izni ve lisansı ile ilgili mevzuatın ve mevzuatın uygulanmasına esas teşkil
eden yazılım programının uygulanmasında karşılaşılan sorunları Bakanlığa bildirmek,
13) Çevre izni/çevre izni ve lisansı ile ilgili süreçlerde talep edilen numuneleri almak veya
alınmasını sağlamak,
14) Egzoz gazı emisyon ölçümleri yetki belgesi düzenlenmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
yetkili istasyonlar tarafından egzoz emisyon ölçümüne tabi tutularak pul satışı yapılan
araç listeleri ve aylık pul ve ruhsat bildirimleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
15) Arıtma tesislerinin çıkışlarına kurulan gerçek zamanlı uzaktan atık su izleme sistemlerinin
devreye alınması için kabul ve onay işlemlerini yapmak,
16) İkinci seviye kalite güvence sistemi (KGS2) raporlarını ve Yıllık Geçerlilik Testini (YGT)
incelemek, Sürekli Emisyon Ölçüm Sistemleri Tebliği uygulamaları kapsamında; fizibilite,
KGS2 ve YGT raporlarını Bakanlığa sunmak,
17) Çevre Bilgi Sistemlerine sorumluluk alanlarına giren konularda veri girişini sağlamak,
18) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
f) Çevre Denetimlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğünün Görevleri
1) Serbest bölgeler de dahil olmak üzere il sınırları içerisinde; büyük endüstriyel kaza riski
taşıyan tesislerin denetimi, piyasa gözetimi ve denetimi de dahil tüm denetim, gözetim
işlerini yapmak/yaptırmak, mevzuata aykırılık veya ihlal tespiti durumunda idari
yaptırımları uygulamak,
2) Görev alanına ilişkin plan, proje ve yıllık denetim programını hazırlamak, onay için
Bakanlığa sunmak, denetim raporlarını hazırlamak, Bakanlığın hazırlayacağı çevre
denetim planlarına katkı sağlamak, onaylanmış programları kurum ve kuruluşlarla
işbirliği ve koordinasyonu sağlayarak uygulamak,
3) Çevre Kanunu kapsamında kurum/kuruluşların denetim yetki devrine ilişkin iş ve
işlemleri takip etmek,
4) Görev alanına giren konularda eğitici ve tanıtıcı faaliyetlerde bulunmak,
5) Bakanlıkça uygun görülmesi halinde, ÇED Yeterlik ve Çevre Danışmanlık Belgesi alan
firmaların denetimlerini yapmak ve/veya Bakanlıkça yapılacak denetimlere katılmak,
6) Gerçek zamanlı uzaktan atık su izleme sistemlerinin çalışmasını kontrol etmek,
denetlemek,
7) Bakanlıkça belirlenen alıcı ortamlarda izleme çalışmaları yapmak ve/veya yaptırmak,
8) Sürekli Emisyon Ölçüm Sistemleri Tebliği uygulamaları kapsamında; sistemlerin düzenli
çalışmasını kontrol etmek, denetlemek,
9) Egzoz Gazı Emisyon Kontrolü Yönetmeliği kapsamındaki denetimleri yapmak, egzoz
emisyon yetki belgesi almış işletme/tesisleri denetlemek, asayiş birimleri ile koordineli
egzoz emisyon pulu denetimi yapmak,
10) Hava kalitesi ölçüm istasyonlarının bakım, onarım ve kalibrasyon işlerini düzenli olarak
kontrol etmek, istasyonların elektrik kesintisi, güvenlik, kabin fiziksel kontrolü, istasyon
teknik arıza durumlarını ve ölçüm sonuçlarını takip etmek,
11) Alınan numuneye ait şahit numuneleri belirli aralıklarla Bakanlık laboratuarına ya da
Bakanlıkça yetkilendirilmiş diğer laboratuarlara göndermek, analiz sonuçlarını
karşılaştırarak olası uygunsuzluklarda Bakanlığa bilgi vermek,
12) ÇED Yönetmeliğine göre kabul edilen projeleri; inşaat, gerçekleşme ve işletme
süreçlerinde yönetmelik hükümlerine göre izlemek ve kontrolünü yapmak, yaptırmak
ve gerekli koordinasyonu sağlamak,
13) Çevre Bilgi Sistemlerine sorumluluk alanlarına giren konularda veri girişini sağlamak,
14) Çevre Kanunu gereği yetki devri yapılmayan alanlarda gürültü kaynaklarına ilişkin
şikâyetlere istinaden denetim yapmak, gerektiğinde gürültü kaynakları için akustik
rapor veya çevresel gürültü seviyesi değerlendirme raporu hazırlattırmak, bu raporları
incelemek ve değerlendirmek, gerektiğinde idari yaptırım uygulamak.
15) Çevre kirliliğini önleme ve çevre kalitesini iyileştirmeye yönelik her türlü faaliyet ile
bunlarla alakalı bütün konularda uygulama ve izleme süreçlerini yürütmek, gerekli
tedbirleri almak ve aldırmak, tesis ve faaliyetleri denetlemek,
16) Kış sezonunda ısınmadan kaynaklanan hava kirliliğini önlemeye yönelik olarak
Belediyelerle koordineli şekilde bina/apartman/sitelerin yakıt ve emisyon denetimlerini
yapmak,
17) 2872 sayılı Çevre Kanununun Geçici 4 üncü maddesi kapsamında atıksu arıtma ve evsel
nitelikli katı atık bertaraf tesisini kurmamış belediyeler ile atıksu arıtma tesisini
kurmamış organize sanayi bölgeleri, diğer sanayi kuruluşları ile yerleşim birimlerinin
atıksu arıtma tesisi ve evsel nitelikli katı atık bertaraf tesislerinin iş termin planlarını
takip etmek, gerekli denetimleri ve işlemleri yapmak,
18) 2872 sayılı Çevre Kanununa göre ceza kesme işlemlerini yapmak,
19) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
g) Çevre Yönetiminden Sorumlu Şube Müdürlüğünün Görevleri
1) Çevre kirliliğinin önlenmesi ve kontrolü ile ilgili mevzuat çerçevesinde çalışmalar
gerçekleştirmek, koordinasyon sağlamak, Bakanlıkça belirlenen hedef, ilke ve
politikaların uygulanmasını sağlamak,
2) Faaliyet ve tesisler için, alıcı ortam özelliklerine göre çevre kirliliği yönünden ilgili
mevzuat kapsamında görüş vermek, atıksu arıtma tesisleri işleyiş projelerinin onayını
yapmak,
3) Yer üstü, yer altı sularına ve içme suyu kaynaklarına, denizlere, havaya ve toprağa
olumsuz etkileri olan her türlü faaliyeti belirlemek, çevreyi olumsuz yönde etkileyen
hallerde olumsuz etkilerin kontrolü, azaltılması veya bertaraf edilmesi için gerekli
tedbirleri almak, aldırmak, havza koruma eylem planlarının takibini yapmak,
4) Acil durumlardan kaynaklanan deniz kirliliğine karşı hazırlıklı olma ve müdahale ile
ilgili gerekli tedbirleri almak, aldırmak ve yerinde incelemeleri yaparak Bakanlığa
raporlamak, ulusal ve bölgesel acil müdahale planları kapsamında yer alan görev ve
sorumlulukları yerine getirmek,
5) Karasularımızda tarifeli sefer yapan gemilerin yolcu almak için yanaştığı limanlara,
balıkçı barınaklarına ve yat yanaşma kapasitesi elli yat altında olan yat limanlarına
Şube Müdürlüğünce belirlenecek kapasite ve kriterde atık kabul tesislerini kurdurmak
ve takibini yapmak,
6) Atık ve kimyasallarla kirlenmiş veya kirlenmesi muhtemel sahalar ile kirlenmeye
sebep olan veya olması muhtemel sektörleri tespit etmek, kirliliğin giderilmesi
konusunda çalışmaları yapmak, yaptırmak,
7) Çevre kirliliğinin önlenmesi konusunda Bakanlık tarafından elektronik ortamda
oluşturulan atık takip, veri kayıt ve çevresel bilgi sistemlerinin uygulanmasını
sağlamak, endüstriyel işletmelere ilişkin bilgiler dahil ulusal emisyon envanterine
yönelik verileri toplamak, kullanıcı kodu ve şifre vermek, takibini yapmak ve
Bakanlıkça gönderilen çevresel envanter formlarını doldurarak Bakanlığa göndermek,
8) Yerli ve ithal katı yakıtların uygunluk, dağıtım ve satışına yönelik taleplerin
değerlendirilmesi ve sonuçlandırılmasını sağlamak, katı yakıtlara ilişkin Bakanlıkça
talep edilen envanter bilgilerini göndermek,
9) Atık geri dönüşüm ve geri kazanım bilincinin arttırılması için kamu, özel ve sivil
toplum örgütleriyle planlanan çalışmaları yürütmek, eğitim faaliyetlerinde bulunmak,
geri kazanılmış ürünlerin kullanımını özendirmek,
10) Atıkların yönetim planlarını değerlendirmek, planın uygulanmasını sağlamak,
istatistikî verileri temin etmek, gerekli raporlamaları yapmak, atık üreticisinin ve
belediyenin atık yönetim planlarını esas alan üç yıllık atık yönetim planını hazırlamak,
11) Üretici sorumluluğu kapsamında piyasaya sürenleri, tedarikçileri, satış noktalarını,
aktarma merkezleri, sanayi işletmeleri ile her türlü atık üreticilerini kayıt altına almak,
yıllık beyanları değerlendirmek,
12) Tıbbi atıkların toplanması, taşınması ve bertarafında uygulanacak ücreti mahalli çevre
kurulu aracılığıyla belirlemek,
13) Orman sayılan alanlarda katı atık bertaraf ve düzenli depolama tesislerine verilecek
izin aşamasında seçilen yer ile ilgili olarak mahalli çevre kurulu kararı almak,
14) Hava kalitesi ölçüm sonuçlarını değerlendirmek, hava kalitesi planları ve eylem
planlarının hazırlanması, onaylanması ve uygulanmasına yönelik çalışmaları
yürütmek/koordine etmek, halkın bilgilendirilmesi ve Bakanlığa raporlama işlemlerini
gerçekleştirmek,
15) Çevrenin korunması ve iyileştirilmesi, kirliliğin önlenmesi amacıyla, çevre
mevzuatında belirlenen esaslar çerçevesinde Mahalli Çevre Kurul kararlarının alınması
maksadıyla gerekli çalışmaları yapmak ve alınan kararları Bakanlığa bildirmek,
16) İlgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği içinde atık ve kimyasalların taşınması ile tehlikeli
atık ve kimyasalların taşınma lisanslarına ilişkin esasların uygulanmasını sağlamak,
çevre ve insan sağlığına yönelik risklere ve kirlenmiş alanların iyileştirilmesine ilişkin
çalışmaları yapmak ve yaptırmak,
17) Türkiye Atom Enerjisi Kurumu ile nükleer güvenlik konusunda faaliyetleri düzenlemek
ve takibini yapmak,
18) Mevcut elektroliz tesislerinde kullanılan kritozil asbest içeren diyaframlar hariç olmak
üzere, kritozil asbest liflerini içeren eşyaları elinde bulunduranları tespit etmek,
etiketleme yapmalarını sağlamak,
19) Evsel ve kentsel arıtma çamurlarının toprakta kullanılmasına yönelik izin vermek,
20) Kirlenmiş veya kirlenme riski olan sahaları saptamak, kirlenmiş sahalarda alınacak
tedbirleri belirlemek ve kirliliğin giderilmesi konusunda çalışmalar yapmak, yaptırmak,
21) Tekstil üreticileri tarafından hazırlanan/hazırlattırılan temiz üretim planlarını
onaylamak, uygulanmasını sağlamak ve takibini yapmak, temiz üretim planlarına ait
gelişme raporlarını değerlendirmek ve uygulamaları kontrol etmek,
22) “Arıtma Tesisi Belgesi” ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
23) Atık alım gemilerinin lisanslandırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
24) Atık kabul tesisi onay belgeli tesislerin il müdürlüğü tarafından denetlenmesi,
mevzuata aykırılık veya ihlal tespiti durumunda idari yaptırımın uygulanmasını
sağlamak,
25) İklim değişikliği ve ozon tabakasını incelten maddeler ile mücadele çerçevesinde
Bakanlıkça belirlenen mevzuat, hedef, ilke ve politikaların uygulanmasını sağlamak ve
İklim Değişikliği Eylem Planı'nın il düzeyinde izlenmesine yönelik koordinasyon
görevini yürütmek,
26) Limanlarda kurulu bulunan atık kabul tesisleri ile uygulamaların takibini yapmak,
limanlardaki atıkların bertaraf/geri dönüşüme komisyon marifetiyle gönderilmesini
sağlamak,
27) “Atıksu Arıtma Tesislerinin Teşvik Tedbirlerinden Faydalanmasında Uyulacak Usul ve
Esaslara Dair Yönetmelik” çerçevesindeki iş ve işlemleri yürütmek,
28) Çevrenin korunması, iyileştirilmesi ve temizlenmesi çalışmaları kapsamında, katı atık
bertaraf tesisi, atıksu arıtma tesisi, kanalizasyon projesi, müşavirlik hizmetleri ve
çevre kirliliğinin giderilmesi projeleri için şartlı nakdi yardım talebinde bulunan
idarelerin taleplerini incelemek, yerinde inceleme yaparak tetkik formlarını
oluşturmak ve eksikliklerini gidererek Bakanlığa göndermek,
29) Ambalaj atıklarının yönetimi ile ilgili piyasaya sürenleri, tedarikçileri, ambalaj
üreticilerini kayıt altına almak ve ilgili tüm tarafları denetlemek, eğitim faaliyeti
yapmak, geçici faaliyet belgeli veya lisanslı toplama ayırma ve geri dönüşüm
tesislerine ekonomik işletmelere ve belediyelere ambalaj atıkları elektronik yazılım
programı kullanıcı kodu ve şifre vermek, ambalaj atıkları yönetim planı kapsamında
belediyeleri izlemek, denetlemek, belgelendirmeleri incelemek,
30) Serbest bölgelerdeki faaliyetler sonucu oluşan atıkların geri kazanım veya bertaraf
amacıyla bölgeden çıkarılmasına onay vermek,
31) İl sınırları içinde faaliyet gösteren ve çevre izin/lisansına tabi olmayan araç lisansı ile
geçici depolama, ömrünü tamamlamış araç teslim yeri, ömrünü tamamlamış lastik
geçici depolama yerlerine ilgili mevzuat çerçevesinde izin vermek, takibini yapmak,
gerekli durumlarda belgeyi iptal etmek,
32) Belediye birliklerinin/belediyelerin/büyükşehir belediyelerinin hazırlamış olduğu
entegre atık yönetim planının Bakanlığa sunulmasını ve planın uygulanmasını
sağlamak,
33) Katı Atık Karakterizasyonu ve Katı Atık Bertaraf Tesisleri Bilgi Güncelleme Formunun
süresi içerisinde Bakanlığa gönderilmesini sağlamak,
34) Katı atık düzenli depolama tesislerinin ÇED aşamasından lisans aşamasına kadar olan
süreçte bütün faaliyetlerin kontrolü ve denetimini yapmak, gerekli görülmesi halinde
Bakanlığa rapor etmek,
35) İl sınırları içinde oluşan, toplanan, geri kazanılan ve bertaraf edilen hafriyat toprağı ve
inşaat/yıkıntı atıkları ile ilgili istatistikî bilgileri belediyelerden temin etmek,
yılsonunda Bakanlığa göndermek ve ilgili Yönetmelik kapsamında yer alan atıkların
oluşumundan bertarafına kadar tüm süreci kapsayan bütün faaliyetlerin kontrolünü
ve denetimini yapmak,
36) Tıbbi atık taşıma araçlarına taşıma lisansı vermek, lisans verilen araç, belediye ve
firma bilgileri ile ilgili raporlama yaparak yılsonunda Bakanlığa göndermek,
37) İl sınırları içinde oluşan, toplanan ve bertaraf edilen tıbbi atıkların miktarı ile ilgili
bilgileri sağlık kuruluşlarından ve belediyelerden temin etmek, değerlendirmek ve
yılsonunda rapor halinde Bakanlığa göndermek, tıbbi atık üreten sağlık kuruluşları ile
bu atıkların taşınması ve bertarafından sorumlu belediyelerin/özel sektör firmalarının
tıbbi atık yönetimiyle ilgili personeline eğitim vermek,
38) AAT tip proje başvuruları kapsamında, AAT tip proje yerinde inceleme formlarını
doldurmak ve tip proje başvuru dosyasını Bakanlığa göndermek,
39) Kullanılmış PCB, PCB içeren madde ve ekipmanları elinde bulunduranları tespit
etmek, etiketleme yapmalarını sağlamak,
40) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
ğ) Tabiat Varlıklarını Koruma İşlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğünün
Görevleri
1) Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,
mevzuat çerçevesinde konuların önemi ve özelliğini göz önüne alarak toplantı tarihi
ve gündem sırasını belirlemek, başvurulara ilişkin eksik belgelerin tamamlanmasını
sağlamak,
2) Yapılan başvurulardan; dosya incelemesi veya yerinde inceleme sonucunda, uzman
raporuyla Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonlarında değerlendirilmesine
gerek olmadığı tespit edilen başvurulara yazılı olarak yanıt vermek,
3) Korunan alanlarda hazırlanan her tür ve ölçekte planlara ilişkin teklif dosyalarını
3194 sayılı İmar Kanunu, ilgili diğer mevzuat ve “Korunan Alanlarda Yapılacak
Planlara Dair Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda incelemek, plan teklif dosyası,
varsa eksik bilgi ve belgeler ile düzeltmeleri tamamlatarak teknik inceleme raporu
ile birlikte Bakanlığa sunmak,
4) Tabiat varlıkları ve doğal sit alanları içerisinde ilgili mevzuat ve varsa imar planı
kararlarına uygun her türlü inşa faaliyeti, izin, inşaat ruhsatı, yapı kullanma izni,
sondaj, ÇED sürecine ilişkin görüş ve bunun gibi taleplere ilişkin iş ve işlemleri ilke
kararları doğrultusunda sonuçlandırılmak üzere ilgili TVK Bölge Komisyonuna
intikalini sağlamak,
5) TVK Bölge Komisyonlarınca alınan kararın mevzuatla çelişmesi halinde üyelere bilgi
vermek, karar onaylanmadan ve dağıtımı yapılmadan, durumu belgeleriyle birlikte
ivedilikle Bakanlığa ileterek görüş istemek, Bakanlık görüşünün, TVK Bölge
Komisyonunun ilk toplantısında değerlendirilerek karara bağlanmasını sağlayarak
kararlara ilişkin dosyaları il, ilçe, köy, mahalle, pafta, ada, parsel gibi veriler dikkate
alarak hazırlamak, tasnif ederek arşivlemek,
6) Hazine, kamu kurum ve kuruluşlarının mülkiyetinde bulunan korunması gerekli
tabiat varlıkları ve doğal sit alanları içerisinde kalan taşınmazlara ilişkin 2863 sayılı
yasanın, 13 üncü ve 14 üncü maddelerinde tanımlanan satış, hibe, kiralama, tahsis,
irtifak hakkı gibi işlemlere ilişkin başvuruları ve 15 inci ve 17 nci maddelerinde
tanımlanan takas ve kamulaştırma ile ilgili iş ve işlemlere ilişkin başvuruları, yapılan
araştırma sonucu hazırlanan uzman raporu ile TVK Bölge Komisyonuna sunmak,
7) Milli parklar, tabiat parkları, tabiat anıtları, tabiatı koruma alanları, sulak alanlar ve
benzeri koruma statüsü bulunan diğer alanların tescil, onay ve ilanına dair
Bakanlıkça gelen talimatlar doğrultusunda iş ve işlemleri yürütmek,
8) Tabiat varlıkları ve doğal sit alanları ile özel çevre koruma bölgelerinin tespit, tescil,
onay, değişiklik ve ilanına dair iş ve işlemleri yürütmek, tespit ve tescil edilen
alanlara ilişkin sınır ve koordinatlar ile tespit ve tescile esas olan gerekçelere dair
bilgi ve belgeleri muhafaza etmek,
9) Orman alanları dışında yer alan korunması gerekli taşınmaz tabiat varlıkları, koruma
alanları ve doğal sit alanlarının Bakanlıkça belirlenen ilke kararlarına, onaylanan
planlara uygun olarak kullanılmak üzere tahsisinin gerçekleştirilmesine dair iş ve
işlemleri yürütmek, uygulamaların tahsis şartlarına uygun olarak gerçekleşmesini
izlemek ve denetlemek,
10) Yatırım ve AR-GE projelerine yönelik ihtiyaç analizleri ve envanter çalışmalarını
yaparak bu konulara ilişkin talepleri toplamak ve değerlendirmek, uygun olanların
talep dosyasındaki eksikliklerini ve projelerini tamamlatarak Bakanlığa iletmek,
korunması gerekli tabiat varlıkları ve doğal sit alanlarında yer alan turizm tesisi,
resmi ve kamu tesisleri, ticari amaçlı yapılar, sanayi yapıları, konut kooperatifleri
vaziyet planları, spor tesisleri, kültür tesisleri, akaryakıt servis istasyonları, tarım ve
hayvancılık yapıları, günübirlik ve nokta günübirlik alanlarda yapılacak tesisler,
günübirlik hizmet noktaları, sahil ve kıyı bandı düzenlemeleri, yeşil alanlar, parklar
ve rekreasyon alanları, iskele, liman yat çekek projelerinin (mimari-peyzaj)
incelenerek yasal mevzuat doğrultusunda uygunluk görüşlerini vermek,
11) Korunması gerekli tabiat varlıkları ve doğal sit alanlarında yer alan devletin hüküm
ve tasarrufu altındaki taşınmazların tahsis, kullanım izni, kiralama ve işletme
işlemlerini yürütmek, denetlemek ve takibini yapmak,
12) Korunan alanlarda ve doğal sit alanlarında çevre eğitimi ve bilinçlendirme
konularıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
13) Doğal sit alanlarına ait koruma amaçlı imar planı tekliflerini Bölge Komisyonu kararı
ile birlikte, tabiat varlıkları ve doğal sitler ile tarihi, arkeolojik, kentsel sitler ve diğer
koruma statülerinin çakıştığı alanlarda ise ilgili bakanlıkların görüşü alındıktan sonra,
Bölge Komisyonu kararı ile birlikte Bakanlığa sunmak,
14) Askı süresi içinde planlara yapılan itirazları teknik görüşü ile birlikte Bakanlığa
sunmak,
15) İmar durumu hakkında bilgi edinilmesine yönelik başvuruları sonuçlandırmak,
mevzuata aykırı yapı ve uygulamalarla ilgili gerekli yazışmaları yapmak,
16) Tabiat varlıkları ve doğal sit alanları ile ilgili olarak Bakanlar Kurulu Kararı ile yapı
yasağı getirilen özel mülkiyete ait taşınmazların, hazine taşınmazlarıyla
değiştirilmesine (trampa) ya da kamulaştırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
17) Kara ve deniz alanları, tür ve habitat, yönetim planı, su kaynakları, enerji, Sosyoekonomik yapı, katı atık yönetimi ve benzeri konularda gerçekleştirilecek her türlü
proje ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, gerektiğinde kontrollük, hak ediş ve kabul
işlemlerini yapmak,
18) Tabiat varlıkları ve doğal sit alanları içerisinde gerekli değerlendirmeleri ve gerekirse
arazi incelemelerini yapmak ve inceleme raporu hazırlamak, hazırlanan inceleme
raporunu TVK Bölge Komisyonuna intikalini sağlamak, bulunmaması halinde
Bakanlığa göndermek,
19) Bakanlık veya komisyonlara sunulmak üzere hazırlanan araştırma raporlarının ön
incelemesini yapmak üzere araştırma raporu değerlendirme ekibi kurmak,
gerektiğinde araştırma çalışmalarını yerinde denetlemek,
20) Tabiat varlıkları ve doğal sit alanlarında Bakanlıkça yapılacak yatırım projeleriyle ilgili
kontrollük işlemleri, hakediş ve kabul işlemlerini yapmak,
21) İmar durumu hakkında bilgi edinilmesine yönelik başvuruları sonuçlandırmak, ÖÇK
bölgelerinde kaçak yapı denetimlerini yapmak ve mevzuata aykırı yapı ve
uygulamalarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
22) Ağaç kesimi, ağaçlandırma, parsellerin tel çit, taş duvar vb. ile çevrilmesi, dere
temizliği amacıyla malzeme alımı vb. konularla ilgili talepleri, imar planı kararları ve
ilgili yerel idarelerin görüşleri doğrultusunda değerlendirerek sonuçlandırmak,
23) Kıyı kullanımlarıyla ilgili taleplere yönelik inceleme ve değerlendirme yapmak, ihale
ve protokollere esas teknik şartnameleri hazırlayarak Bakanlıktan uygun görüş
almak,
24) Plan hükümleri doğrultusunda her türlü taş, kum, çakıl, maden ocakları ile yer altı ve
yüzeysel içme suyu kaynaklarının kullanımına ilişkin görüş vermek,
25) Özel Çevre Koruma Bölgelerinin sahip oldukları biyolojik çeşitlilik ve hassasiyeti
nedeniyle, kullanım hakları sınırlanan ve Bakanlar Kurulu Kararı ile yapı yasağı
getirilen özel mülkiyete ait taşınmazların, hazine taşınmazlarıyla değiştirilmesine
(trampa) ya da kamulaştırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek
26) Aşağıda verilmekte olan projelerin içerisinde bulunmak, koordinasyon ve işbirliğini
sağlamak;
a. Kara alanları ve deniz alanları biyolojik çeşitlilik araştırma projeleri,
b. Tür ve habitat araştırma, koruma ve izleme projeleri,
c. Yönetim planı hazırlama projeleri, katı atık yönetimi
d. Su kaynakları araştırma projeleri, su kalitesi izleme projeleri,
e. İyi tarım uygulamalarına yönelik araştırma ve uygulama projeleri,
f. Yenilenebilir enerji projeleri, araştırma, izleme ve planlama çalışmalarının
CBS ortamına aktarılması projeleri,
g. Sosyo-ekonomik yapının araştırılmasına yönelik projeler,
27) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
h)Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğünün
Görevleri;
1) 6306 sayılı Kanun kapsamında belirlenecek riskli alan ve rezerv alanların tespitine
yönelik çalışmalar yapmak, kanun uyarınca ilan edilecek riskli alanlar için idarelerin
taleplerini incelemek, konu hakkında yerinde yapılan tespit sonrasında gerek
görülmesi halinde Bakanlığa bilgi vermek,
2) Riskli alan ve rezerv alanlar için jeolojik - jeoteknik etkenler ile topografya, altyapı,
ulaşım, tarımsal ve turistik özellikler, mülkiyet durumu, maliyet vb. bilgileri toplayarak
Bakanlığa iletmek,
3) Gerçekleştirilecek dönüşüm projesi uygulamalarına ilişkin yapılacak hak sahipliği
tespiti, gayrimenkul değerleme ve uzlaşma görüşmeleri ile ihtiyaç duyulacak diğer
bilgilerin tespitine yönelik çalışmalarda bulunmak,
4) Dönüşüm uygulamaları kapsamında yapılacak kamulaştırma ve gerektiğinde usulüne
uygun olarak acele kamulaştırma iş ve işlemlerini yürütmek, gerektiğinde kıymet takdir
ve uzlaşma komisyonlarının kurulması konusunda teklifte bulunmak,
5) İdarelerin ve vatandaşların kentsel dönüşüm/afet riski altındaki alanların dönüşümü
uygulamaları ile ilgili sorularını cevaplandırmak, sorunların çözümüne yönelik iş ve
işlemleri yürütmek,
6) Bakanlıkça gerçekleştirilen 6306 sayılı Kanun kapsamındaki dönüşüm uygulamalarında,
verilen görevler dâhilinde paylı mülkiyetleri ayırmak, birleştirmek, arsa ve arazi
düzenlemeleri yapmak, imar hakkı transfer etmek, kamulaştırma ve gerektiğinde
usulüne uygun olarak acele kamulaştırma iş ve işlemlerini yürütmek,
7) 6306 sayılı Kanun kapsamında Bakanlığımız tasarrufuna geçen taşınmazların tahsisi,
kamulaştırılması ve satın alınması iş ve işlemlerini yürütmek,
8) 6306 sayılı Kanun çerçevesinde verilecek olan krediler ile ilgili olarak yapılan
başvuruları kabul etmek, incelemek, uygun görülenleri Bakanlığa iletmek,
9) 6306 sayılı Kanun kapsamında yapılabilecek olan kira yardımı, enkaz bedeli ödenmesi
vb. talepleri toplamak, değerlendirmek ve bunlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
10) Riskli yapıların tespitini yapmak veya yaptırmak, tespit edilen yapıları ilgili Tapu
Müdürlüğüne bildirmek, bu yapıları tahliye etmek, yıktırmak,
11) Yapılan itirazları ilgili komisyonlara havale etmek, bu komisyonların toplanması ve
çalışması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
12) Kentsel dönüşüm proje alanları ile sınırlarının tespitine yönelik çalışmalar yapmak,
13) Bakanlığımızla işbirliği halinde dönüşüm projesi gerçekleştirmek isteyen yerel
yönetimlerin taleplerini incelemek, konu hakkında yerinde yapılan tespit sonrasında
alanlara ait teknik bilgileri, mülkiyet durumunu ve dönüşüm gerekçesini içeren bir
rapor hazırlayarak Bakanlığa iletmek,
14) Kentsel dönüşüm projelerinde kullanılmak üzere planlı arsa ve bu arsalarda konut
üretimi amaçlarıyla; jeolojik ve jeoteknik etkenler, topografya, altyapı, ulaşım, tarımsal
ve turistik özellikler, mülkiyet durumu, maliyet, vb. bilgileri değerlendirmek suretiyle,
yerleşime uygun alanları tespit etmek, hâlihazır harita yapımı, jeolojik- jeoteknik etüt
raporunun hazırlanması ve imar planının hazırlanması ve uygulanmasına yönelik
çalışmalar yapmak,
15) Projelerin uygulanmasında iletişimin ve devamlılığın sağlanmasını teminen, diğer
birimler ve kurumlarla koordineli olarak yapılması gereken işleri takip etmek ve
süresinde sonuçlandırılmasını sağlamak,
16) Teknik altyapı tesisleri ve altyapı birlikleri kurulması konusunda mahalli idareler
arasında işbirliği ve koordinasyonu sağlamak, rehberlikte bulunmak, teknik altyapı
tesislerine ait envanterin tutulması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
17) İl Müdürlüğü ve Bakanlıkça verilecek diğer görevleri yapmak.
ı)Bilgi Teknolojileri, İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetlerinden Sorumlu Şube
Müdürlüğünün Görevleri
1) İl müdürlüğü bünyesinde bilgi ve iletişim teknolojileri, coğrafi bilgi sistemleri ve
uzaktan algılama ile ilgili çalışmaları Bakanlık koordinasyonluğunda yürütmek,
2) İl müdürlüğü bünyesinde ihtiyaç duyulan yazılımları veya yazılım geliştirme araçlarını
belirlemek, geliştirmek,
3) İl müdürlüğü bilgi ve iletişim çalışmaları için gereken her türlü donanım ve çevre
birimlerini tedarik etmek ve gerekli teknik desteği sağlamak,
4) Bilişim teknolojisindeki gelişmelere uygun olarak il müdürlüğüne bağlı birimlerin
ihtiyaç duyduğu alanlarda daha etkin ve verimli bilgi, belge ve iş akışı düzenini
kurmak,
5) İl müdürlüğü network ağı işletimini Bakanlık koordinasyonluğunda yürütmek,
6) İnternet erişim ve iletişim hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
7) Bilgi ve iletişim konularında gereken eğitimlerin yapılmasını sağlamak,
8) İl Müdürlüğü bünyesinde oluşan donanım taleplerini değerlendirmek, alınması
kararlaştırılan donanımların onayını merkeze sunmak,
9) İl Müdürlüğünün web sayfasını kurumsal standartlara uygun hazırlamak,
güncellenmesini sağlamak.
10) İl Müdürlüğü bilişim projelerini Bakanlık koordinasyonluğunda yürütmek,
11) Coğrafi verilerin diğer birimler ve kurumlardan temin edilmesi amacıyla gerekli
koordinasyonu sağlamak, yapılması gereken işleri takip etmek ve süresinde
sonuçlandırılmasını sağlamak,
12) Personel ihtiyacını karşılamak için Bakanlığa teklifte bulunmak,
13) Kurum içi, kurum dışı nakil ve açıktan atama, müktesep üstü kadrolara atama, vekâlet
ve geçici görevlendirmelerde, göreve başlama ve ayrılış tarihlerini bildirmek,
14) Personelin SGK sigortalı işten ayrılış ve işe giriş bildirgelerini yapmak, Bakanlığa
göndermek,
15) Asaleti tasdik edilecek personelin Bakanlığa teklifini yapmak, tasdik edilen personele
"Yemin Belgesi" imzalatarak Bakanlığa göndermek,
16) Yeni işe başlayan memurlara "Etik Sözleşmesi" imzalatarak Bakanlığa göndermek,
17) Personelin her türlü izin işlemlerini takip etmek,
18) 4483 sayılı Kanun uyarınca personel hakkında yürütülen adli soruşturma ve
kovuşturma safahatını takip etmek ve periyodik olarak Bakanlığa bilgi vermek, disiplin
işlemi yapılan personele ilişkin tüm bilgi ve belgeleri Bakanlığa göndermek,
19) Emekliye ayrılan işçi ve geçici personele kıdem tazminatının ödenebilmesi için
Bakanlığa teklifte bulunmak,
20) Birimler itibariyle memur, işçi, sözleşmeli ve geçici personelin unvanlarına göre sayısal
ortamda takibini yapmak,
21) İl Müdürlüğü lojmanlarında ikamet eden il teşkilatı personelinin takibini yapmak,
kurumdan ayrılanları veya atananları Bakanlığa bildirmek,
22) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde e-posta yolu ile yapılan
başvuruları cevaplandırmak ve ilgili birime havale işlemlerini yapmak,
23) Çalışan personelin sendikaya üyelik ve çekilme işlemlerini takip etmek,
24) 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu gereği yetkili sendika ile kurum idari
kurulu toplantısında alınan kararları takip etmek,
25) Yetkili sendikanın belirlenmesi için tutanakları hazırlamak ve Bakanlıkla
koordinasyonu sağlamak,
26) Personel Dairesi Başkanlığı tarafından yapılan derece-kademe terfilerinin maaş
bordrolarına girilmesini sağlamak,
27) SGK’ya tabi geçen hizmetler ile okul bitirme, hazırlık sınıfı okuma, yüksek lisans,
doktora ve askerlik hizmeti hakkında yapılan intibak işlemlerini maaş bordrolarına
girmek,
28) Maaş ve kesenek karşılıklarını hesaplamak, kesenek karşılığını Sosyal Güvenlik
Kurumu hesabına yatırmak, kişiye alacağının ödenmesini sağlamak,
29) Bakanlık tarafından aylık rutin olarak gönderilen kıdem aylığına esas hizmet süresi
olurlarının personelin maaşına yansıtmak üzere saymanlığa göndermek,
30) Personelin SGK’ya tabi geçen hizmetlerini (TH sınıfında olanların çalışma belge
asıllarının ilgili personelden temin ettirilerek) birleştirmek ve emekliliğe esas fiili
hizmet süresi ile ilgili talepleri Bakanlığa göndermek,
31) Emeklilik talebinde bulunan personelin talep dilekçesini Bakanlığa iletmek ve alınan
emekliye sevk olurunu ilgili personele tebellüğ ettirmek, emekli ikramiye ve maaşı
bağlanabilmesi için tahsis işlemlerine esas olmak üzere istenilen bilgi ve belgeleri
Bakanlığa göndermek,
32) Vefat eden personelin dul ve yetimlerine maaş bağlanabilmesi için gerekli bilgi ve
belgeleri vefat eden personel yakınlarından temin ederek Bakanlığa göndermek,
33) Hizmet borçlanması talebinde bulunan personelin (askerlik, ücretsiz izin, yurtdışında
geçen hizmetlerini vb.) borçlanma dilekçesi ile borçlanmaya ait bilgi ve belgelerini
Bakanlığa göndermek,
34) Egzoz gazı emisyon ölçüm pul ve ruhsatlarını Bakanlıktan tedarik etmek, muhafaza
etmek ve egzoz gazı emisyon ölçümü yapmaya yetkili istasyonlara dağıtımının
yapılmasını sağlamak,
35) Satış işlemleri yapılan her tür (Egzoz Pulu, Egzoz Emisyon Ruhsatı, Ulusal Atık Taşıma
Formu, Gemi Transfer Formu, 1/100.000 ölçekli plan pafta örneği vb.) matbu
belgelerin takip, giriş-çıkış ve temin işlemlerini yürütmek,
36) Yemekhane ve misafirhane ile ilgili gelir ve giderlerin hesabını yapmak, mevzuata
uygun olarak defter tutmak, ilgili yerlere gelir ve giderleri kaydetmek,
37) Genel Evrak ve arşiv işlemlerinin, posta ve kurye işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
38) Arşiv ve dosyalama işlemlerini yapmak, arşivde bulunan evrakların uygun koşullarda
muhafaza edilmesini sağlamak, mevzuata göre miadı dolmuş evraklarla ilgili iş ve
işlemleri yapmak, arşivler arası evrakların transferini yapmak, yılsonunda üst
makamlara gönderilmesi gereken raporları düzenleyerek raporların üst makamlara
ulaşmasını temin etmek,
39) Yangınla ilgili olarak söndürme, kurtarma, koruma ve ilk yardım ekiplerini oluşturmak,
gerekli olan talimatları hazırlayıp uygun yerlere asılmasını sağlamak, bina güvenliği
için gerekli olan tedbiri almak, aldırmak binada bulunması gereken yangın söndürme
ile ilgili alet edevat ve tüplerin periyodik dolum ve bakımını yaptırmak, sivil savunma
ile ilgili iş ve işlemleri takip etmek,
40) Aylık icmallerin Bakanlığa gönderilmesini sağlamak,
41) Hizmet binası ihtiyaçlarını belirlemek, giderilmesi ve takibini sağlamak,
42) Rutin hizmetlerin yürütülmesinde hizmet ihtiyaçlarını belirleyerek giderilmesini
sağlamak, hizmet alımları ile ilgili işlemleri yürütmek, 4734 ve 4735 sayılı Kanuna
göre; İl Müdürlüğünün malzeme ve hizmet alımı ihtiyacını karşılamak,
43) Hizmet binasının temizlik işlerinin yapılmasını sağlamak,
44) Hizmet binasının güvenliğini sağlamak, güvenlik görevlilerinin sevk ve idare edilmesini
sağlamak,
45) Hizmet binasının bakım ve onarım işlerinin yapılmasını sağlamak,
46) İşyeri tabldot işlerini yürütmek,
47) Ulaşım giderleri ile ilgili alım işleri ve işlemleri yürütmek,
48) Sosyal tesis hizmetleri koordine ve takip etmek, sosyal tesislerin (lojman, misafirhane,
yemekhane vb.) iş ve işlemlerini yapmak,
49) Ödemesi yapılacak hak edişleri Saymanlığa göndermek üzere koordine etmek ve
tahakkuka bağlamak, icra işleri ile mahkeme işlerini yürütmek,
50) Hakediş ödemelerinde teminat işlerini takip edip işlemleri bitince neticesinde teminat
iadelerini yapmak,
51) Ayniyat işlemlerini takip etmek ve Bakanlığa bilgi vermek,
52) Memur ve İşçi personelin giyim yardımlarını yönetmelik uyarınca iş ve işlemlerini
yapmak,
53) Bakanlık Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü Kurumsal Hesabına yatırılan tüm hizmet
bedellerinin elektronik sistem üzerinden takip ve teyit işlemini yapmak ve ilgili firma
veya kişiye hizmet bedeli karşılığı fatura düzenlemek,
54) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi personel ile yine aynı Kanuna tabi 4/b ve
4/c’li personelin yıllık ödenek ihtiyaçlarını tespit etmek ve Bakanlıktan talep etmek,
55) İş Kanununa tabi çalışan personelin yıllık ödeneklerini tespit ederek Bakanlıktan talep
etmek,
56) Müdürlüğün elektrik, su, telefon, internet ve ilan giderlerini alacaklı kurum ve
kuruluşlara ödemek,
57) 237 sayılı Taşıt Kanununa tabi hizmet veren araçların sevk ve idaresini sağlamak,
taşıtların tamir ve bakımını yaptırmak, ruhsat, zorunlu trafik sigortası, muayene
işlemlerini takip etmek, akaryakıt ve tamir giderlerini kontrol ederek kaydını yapmak,
58) Su, doğalgaz, elektrik, telefon, kalorifer, pis su, klima asansör vb. tesisatların
işletilmesi, bakımının yapılması veya yaptırılmasını sağlamak,
59) İl Müdürlüğü Sosyal Tesis Muhasebe Takip Sistemi kayıtlarını tutmak,
60) Personele verilen ödül ve başarı belgelerini Bakanlığa göndermek,
61) Görevden uzaklaştırılan personele ait işlemleri takip etmek ve periyodik olarak
Bakanlığa bilgi vermek,
62) Bakanlık ve İl Müdürlüğü tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.