T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulunun 18/04/2020 Tarihli ve 29 Sayılı Kararı ile;
1-İlimiz sınırlarından kara ve deniz yoluyla (toplu ulaşım aracı, özel araç ve yaya vb.) yapılacak tüm giriş/çıkışlar 18 Nisan 2020 Cumartesi günü saat 24:00’den itibaren 15 günlük süre için geçici olarak durdurulacaktır.
2- İlimizde yaşayan/bulunan tüm vatandaşlarımızın belirtilen süre boyunca ilimizde kalmaları esas olacaktır.
3-Giriş/çıkışına kısıtlama/yasaklama getirilen ilimize;
a) Tedavi olduğu hastaneden taburcu olup asıl ikametine dönmek isteyen, doktor raporu ile sevk olan ve/veya daha önceden alınmış doktor randevusu/kontrolü olan,
b) Kendisi veya eşinin, vefat eden birinci derece yakınının ya da kardeşinin cenazesine katılmak için seyahat edecek olan,
c) Ölüm nedeni COVİD-19 olanlar hariç olmak üzere cenaze nakil işlemine refakat edecek olan (en fazla 4 kişiye),
d) Bulunduğu şehre son 5 gün içerisinde gelmiş olmakla beraber kalacak yeri olmayıp ikamet ettikleri yerleşim yerlerine dönmek isteyen (5 gün içinde geldiğini yolculuk bileti, geldiği araç plakası, seyahatini gösteren başkaca belge, bilgi ile ibraz edenler),
e) Askerlik hizmetini tamamlayarak yerleşim yerlerine dönmek isteyen,
f) Özel veya kamudan günlü sözleşmeye davet yazısı olan,
g) Ceza infaz kurumlarından salıverilen,
h) Yurtdışından geldikten sonra yerleştirildikleri Kredi ve Yurtlar Kurumuna ait yurtlarda 14 günlük karantina ve gözetim süresi dolan, Kişilerin, yukarıda belirtilen durumların varlığı halinde Valilik/Kaymakamlıklarımız bünyesinde oluşturulan “Seyahat İzin Kurullarınca” seyahat izin belgesi verilebilecektir.
4- Seyahat İzin Belgesi taleplerinin alınması için; İçişleri Bakanlığına ait Alo 199, İçişleri Bakanlığı E- Başvuru sistemi, Valilik ve Kaymakamlıklardaki seyahat izin kurullarına doğrudan başvuru, usulleri geçerli olacaktır.
5- Seyahat izin belgeleri çıkış illerinden tek gidiş veya gidiş/geliş şeklinde düzenlenecektir.
6- Seyahat izin belgeleri tek gidiş için düzenlenecek ise 36 saate kadar, gidiş geliş amacıyla düzenlenecek ise 72 saate kadar geçerli olacaktır.
7- Terhis olan askerlerin gideceği yerlere ulaşmaları için Valilikler tarafından, ilgili askeri birliklerle koordinasyon içinde gerekli tedbirler alınacaktır.
8- Seyahat izin belgeleri, özel araçlar için yolcu taşıma kapasitesi ile sınırlı, D2 yolcu taşıma belgesine sahip maksimum 20 yolcu kapasiteli ticari araçlar için ise yolcu sayısı kapasitesinin yarısını geçmemek şartı ile kullanılabilecektir.
9- 22.03.2020 tarih ve 5762 sayılı Genelge kapsamında evden çıkmaları sınırlandırılan 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların seyahat edebilmeleri için düzenlenen seyahat izin belgeleri; ilgi Genelge kapsamında ilimizden giriş/çıkışları içinde geçerli olmasına,
10- Valilik ve Kaymakamlıklarımızca yukarıda belirtilen tedbirlerin kesintisiz uygulanabilmesi için hafta sonu dahil olmak üzere başta çalışma koşulları, yeri, personel görevlendirilmesi olmak üzere gerekli planlama yapılacak ve uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine,
11- Göç idaresinin yabancılar için verdiği yol izin belgeleri yeterli görülecek ayrıca seyahat izin belgesi talep edilmemesine,
12- 20 yaş altı olup sokağa çıkmaları kısıtlanan vatandaşlarımızın; zorunlu halde dışarı çıkmalarında 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olanların tabi olduğu usul ve esaslar uygulanmasına,
13- Yabancı uyrukluların seyahat izin belgesi taleplerinde Türk vatandaşları için geçerli olan usul ve esaslar uygulanmasına,
14- Giriş çıkış kısıtlaması olan şehirlere komşu olan il ve ilçelerde bulunan süt üreticileri vb. yöresel ürünlerin satışını yapanlar 03/04/2020 tarih ve 6235 sayılı genelgenin 3/a maddesinde düzenlenen temel ihtiyaç malzemeleri ticareti kapsamında değerlendirilip, taşıma irsaliyesi, fatura vb. belge olmasa bile seyahat izin belgesi aranmamasına, ancak ilimize girişlerinde muhakkak ateşleri ölçülerek, maske kullanmaların temin edilmesine,
15- Tıbbi cihazların, asansör, beyaz eşya vb. tamir ve periyodik bakım hizmetini veren servislerin personeline görev/yetki belgesi ve bakım sözleşmesi ibraz etmek şartıyla seyahat izin belgesi aranmadan ilimize girişlerine izin verilmesine,
16- Hasta refakatinde bulunulması gibi zorunluluk durumlarında (kişinin yakının idari izinli olma durumu, refakat edecek kimsesinin bulunmaması) en fazla iki yakınına seyahat izin belgesi düzenlenmesine,
17- Nakliyeci ve kamyoncuların ikametgâhları dışındaki tır ve kamyon garajlarında bulunan araçlarını almak için özel araçla gitmek istemeleri halinde araçlarının tır parkında olduğunu belgelemeleri kaydıyla yanlarında bir kişiyle beraber seyahat etmelerine izin verilmesine,
18- İl dışı tarım faaliyetleri için izin almak isteyen kişinin çapa, gübreleme, budama, ekme/biçme/hasat, ilaçlama vb. talebinin mevsimsel, bölgesel özellikler ve tarımsal döngü çerçevesinde olduğunun Tarım ve Orman İl/İlçe Müdürlüklerince tespiti yapılırsa, ilgiliye kişi çiftçilik belgesi ibrazı ve faaliyetinin tarımsal üretimin bir parçası olması (tarımsal faaliyet yapılacak alanın büyüklüğü vb. kriterler göz önüne alınarak) şartı ile izin belgesi verilmesine.
19- At yetiştiriciliği ile ilgili taleplere Tarım ve Orman İl/İlçe Müdürlüklerince uygun görülmesi şartı ile izin belgesi verilmesine,
20- Terhis olmuş askerler veya salıverilen tutuklu/hükümlüler her türlü seyahat yetki belgesine sahip ulaşım araçlarıyla seyahat edebileceklerdir. Ancak araçlar kapasitelerinin %50 si oranında yolcu taşıyabilmesine,
21- İspatlayıcı belgeleri ibraz etmek şartı ile kamu ihalelerine katılmak/sözleşme yapmak amacıyla seyahat eden ve eden kişilerden ayrıca seyahat izin belgesi talep edilmemesine,
22- Duruşmalara katılması gereken avukatlar, tarımsal zarar ziyan tespit faaliyetini yürüten uzmanlar, işyeri hekimleri gibi çalışanlar 03/04/2020 tarih ve 6235 sayılı Genelge kapsamında kamu görevi ve kamu hizmetinin sürekliğinin sağlanmasında görevli olanlar maddesi gereğince değerlendirilecek ve görev belgesi, duruşma tebligatı gibi belgeleri ibraz etmek şartı ile seyahat izin belgesi olmadan giriş-çıkışlarına izin verilmesine,
23- Mevsimlik tarım işçilerinin çalışması, hayvancılık faaliyetleri ve gıda faaliyetlerinin sürdürülmesi için;
A-1. İller arasında mevsimlik tarım işçisi hareketliliği olduğu takdirde işçilerin yola çıktıkları iller “çıkış ili”, tarımsal üretime katkı sağlayacağı il ise “varış ili” olarak tanımlanmasına.
A-2.a) Mevsimlik tarım işçileri, her iki il Valiliğinin birlikte belirleyeceği zamanda, harekete geçilmeden önce gerekli sağlık kontrollerine tabi tutulduktan sonra toplu ulaşım araçları ile (seyrekleştirme kurallarına uygun olarak) çıkış ilinden transit şekilde varış iline gönderilmesine.
A-2. b-) Çıkış ilinde/ilçesinden seyahat edecek kişiler ve taşıyacak şoför dahil, İl/İlçe Sağlık Müdürlüğü veya Toplum Sağlığı Merkezleri tarafından sağlık kayıtlarından (HSYS vb.) evde tedavi izolasyonunda veya temaslı izolasyonunda bulunanların olup olmadığı kontrol edilecektir. Ayrıca İl/İlçe Sağlık Müdürlüğü veya Toplum Sağlığı Merkezlerinin uygun gördüğü sağlık tesisinde/alanında Sağlık Bakanlığı’nın yayımlamış olduğu “Ayaktan Başvuran Hastalar İçin Olası COVID-19 Vaka Sorgulama Kılavuzu” kullanılarak sağlık kontrolünden geçirilecektir. Sorun tespit edilmeyenlere seyahat onayı Valiliklerin belirleyeceği belge üzerinden verilecektir. Ayrıca seyahat sırasında COVID-19 hastalığından korunmak amaçlı uyulacak kuralları içeren bilgilendirme yapılmasına.
A-3. a-) Mevsimlik tarım işçilerinin konaklayacakları tesis/konteynır/çadırlarda yatak aralarının en az 1,5 (bir buçuk) metre olacak şekilde yerleştirilmesi, sosyal alanlarda kişiler arası sosyal izolasyon mesafesinin (en az 1,5 metre) korunması, kapalı alanın sıklıkla havalandırılması, havalandırılamıyor ise mesafelerin artırılmasına (en az 3 metre).
A-3. b-) Çadırlar arası mesafenin artırılması, bu yolla yerleşke alanında nem ve ıslaklığın en aza indirileceği ortamın oluşturulmasına.
A-3. c-) İl/İlçe Sağlık Müdürlükleri ve toplum sağlığı merkezlerince sağlık hizmetlerinin verilmesi ve devamlılığının sağlanmasına.
A-3. ç-) Mevsimlik tarım işçilerinin konakladıkları alanların yerel yönetimlerce düzenli olarak dezenfekte edilmesine.
A-3. d-) Konakladıkları alanlar ve çalışma ortamlarında içilebilir/ kullanılabilir uygun su temininin sağlanması ile katı ve evsel atıkların bertarafı ve çevre koşullarının denetlenmesine,
A-3. e-) Gelen kişilere yönelik konaklanan alanlarda su kaynaklarının yanında yeterince sabun bulunmasının temin edilmesine.
A-3. f-) Mevsimlik tarım işçilerinin toplu olarak bulundukları alanlarda mutlaka WC-Banyo gibi kalıcı veya seyyar alanların oluşturulması, gerekli hijyen şartlarının sağlanması, bu amaçla AFAD İl Müdürlüklerinin imkanlarından faydalandırılmasına.
A-3. g-) Çocuklar için oluşturulan alanlarının temizliğine özel önem verilmesine.
A-3. ğ-) Gebe, lohusa, bebek, engelliler ve 65 yaş üzeri bireyler için gerekli halk sağlığı tedbirlerinin alınmasının sağlanması gibi tedbirler alınmasına.
A-4. İl sınırlarımız içerisinde tüm gıda, tarım ve hayvancılık faaliyetlerinde bulunan işletme sahiplerinin ( 20 yaş altı ve 65 yaş üstü dahil) gerek kendileri, gerekse çalıştırdıkları kişilerin gerekli hijyen tedbirlerini almak (maske, eldiven, tulum vb) ve transferleri sırasında %50 kuralına uymak şartı ile faaliyetlerine kesintisiz devam edebilmeleri için izin verilmesine,
A-5. İl dışı tarım faaliyetleri için izin almak isteyen kişinin çapa, gübreleme, budama, ekme/biçme/hasat, ilaçlama vb talebinin mevsimsel, bölgesel özellikler ve tarımsal döngü çerçevesinde olduğunun Tarım ve Orman İl/İlçe Müdürlüklerince tespiti yapılırsa, ilgiliye kişi çiftçilik belgesi ibrazı ve faaliyetinin tarımsal üretimin bir parçası olması (tarımsal faaliyet yapılacak alanın büyüklüğü vb. kriterler göz önüne alınarak) şartı ile izin belgesi verilebilecektir.
A-6. 65 yaş üst bulunan kişiler Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi veya Çiftçi Belgesi kendi adına olmak şartıyla il sınırları içerisinde kendi tarımsal işletmesinde izin belgesine ihtiyaç duymadan tarımsal faaliyette bulunabilecektir. Yalnız yetkililerce sorulması durumunda işletmesine ait Çiftçi Belgesi/Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi ibraz etmek zorundadır.
A-6. 20 yaş altı bulunan kişiler il sınırları içerisinde kendi aile işletmelerinde izin belgesine ihtiyaç duymadan tarımsal faaliyette bulunabilecektir. Yalnız yetkililerce sorulması durumunda işletmeye ait Çiftçi Belgesi/Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi ibraz etmek zorundadır.
A-7. Tarımsal İşletmesinde, ilçe sınırları dışından 20 yaş altı tarım işçisi çalıştıracak olan işletme sahipleri İlçe Kaymakamlıklarına müracaat ederek tarım işçisi taleplerini bildireceklerdir. Kaymakamlıklar mevcut talepleri, tarım işçisi talep edilen ilçe kaymakamlıklarına bildirilecektir. İlçe sınırları dışından gelecek 20 yaş altı tarım işçileri de bulundukları İlçe Kaymakamlıklarına müracaat ederek izin belgesi alacaklardır.
A-8. Tarım ve hayvancılık faaliyetleri ile ilgili girdilerin temini için; tarımsal danışmanların, ziraat mühendislerinin, süt toplama firmalarının, serbest veteriner hekimlerin, tarımsal işletme sahiplerinin veya tarımla ilgili firma temsilcilerinin bağlı bulunduğu meslek odasına veya firma/şirkete ait çalışma belgesinin yanında bulundurması koşuluyla İl içi ve İl dışı seyahatlerine izin verilmesi,
A-9. Biçerdöver, ot biçme makinesi, patoz, ekipmanlı traktör, balya makinası vb tarımsal mekanizasyon makine ve ekipmanlarını kullananlar ticari faaliyetleriyle ilgili yasal zorunluluklar saklı kalmak kaydıyla korona virüs tedbirleri kapsamında il içi/ dışı kısıtlamaya tabi tutulmamasına,
B- HAYVANCILIK FAALİYETLERİ
B-1. Güncel aylarda (Mayıs-Haziran 2020) hayvanlarını otlatmak üzere başka illere yaya ya da motorlu ulaşım araçlarıyla gidecek olan “göçerler”, ilgili mevzuatında belirlenen izinler alınmak kaydıyla 01 Mayıs 2020 tarihinden sonra müsaade edilmesine.
B-2. Arıcılıkla iştigal eden kişilerin faaliyetlerine ilgili mevzuatında getirilen kurallara uymaları halinde herhangi bir kısıtlama getirilmemesine.
B-3. Gerek arıcıların gerekse göçerlerin şehirlerarası intikale başlamadan önce başta ulaşım araçları olmak üzere ilgili ekipmanlarını dezenfekte ettirmeleri ve kendileri ile ilgili sağlık kontrollerini yapmış olmaları sağlanmasına.
B-4. Göçerler ve arıcıların gittikleri yerlerde mümkün olduğunca yerel halkla temas etmemeleri için gerekli önlemler alınmasına.
B-5. 20 yaş altı ve 65 yaş üstü dahil büyükbaş ve küçükbaş hayvan yetiştiricilerinin hayvanlarının beslenmesi açısından ortak kullanılan mera ve otlaklarından çıkmamak, sürüleri birleştirmemek ve kendi sosyal izolasyon mesafelerini korumak kaydı ile hayvanlarını otlaklara götürebilmelerine,
B-6. Arıcılıkla uğraşan 65 yaş üstü AKS kaydı olan üreticilerimizin serbest dolaşım yapabilmelerine, gezginci arıcıların gerekli sevk raporlarını almaları koşuluyla İl dışına çıkmalarına izin verilmesine.
B-7. İlimizde konaklayacak olan gezginci arıcıların veteriner sağlık raporu ve gerekli izinleri alarak konaklamalarına izin verilmesine,
B-8. İlimiz genelinde denizde ve tüm iç sularda (Baraj Gölleri, Akarsular ve Doğal Balık Gölleri) Amatör ve Sportif Balıkçılık faaliyetlerinin durdurulmasına,
B-9. 15 Nisanda denizlerde av sezonunun sona ermesiyle birlikte Gırgır ve Trol yöntemiyle avcılık yapan büyük balıkçı teknelerinde çalışan ve işi sona eren tayfaların Balıkçı ruhsat tezkeresi olması şartıyla il dışına çıkışlarına izin verilmesine,
B-10. İl dışından Samsun iline ticari faaliyet ve Balık avcılığı yapmak üzere gelecek olan Gemilerin nakliye belgelerini ve geldiği bölgeden almış oldukları izin belgelerini beyan etme zorunluluğu olup, ilgili Gemi personelinin İlimizde bulunduğu sürece Gemi dışına çıkması ve liman içerisinde dolaşmaları yasaklanmıştır. İlimizden ayrılacak olan balıkçı tekneleri de bu uygulamaya tabii olacaklardır.
C- GIDA FAALİYETLERİ
C-1. Gıda üretim sektörlerinde görevli 65 yaş üstü istihdamı zorunlu personelin görevlerinin devamına,
24- Alınan kararlara uymayan vatandaşlara Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesi başta olmak üzere aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılması, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına karar verilmiştir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.