Atakum İlçe Nüfus Müdürlüğünü ziyaret ederek, incelemelerde bulunan Valimiz Sayın Doç. Dr. Zülkif Dağlı, Atakum Kaymakamı Kemal Yıldız, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Muhsin Demir ve Atakum İlçe Nüfus Müdürü Saliha Akman’dan yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Ziyaret sonrası, hizmet kalitesi ve vatandaşımızın memnuniyetini arttırmak amacıyla Türkiye genelindeki Nüfus Müdürlüklerinde yenileme çalışmaları yapıldığını ve bu çalışmalar kapsamında vatandaşlarımıza daha kaliteli ve hızlı hizmet sunmak üzere ‘Yeni Nüfus Müdürlüğü Konsepti’ oluşturulduğunu ifade eden Valimiz Sayın Doç. Dr. Zülkif Dağlı, bu konsepte göre yeniden tasarlanan Atakum İlçe Nüfus Müdürlüğümüzde hem vatandaşlarımıza ve hem de personelimize daha modern, nezih ve ferah bir ortam sunulmasından memnuniyet duyduğunu belirterek, amaçlarının teknolojinin son imkanlarını da kullanarak vatandaşlarımıza hızlı ve kaliteli bir hizmet vermek olduğunu söyledi.
Konsept Nüfus Müdürlüğü uygulaması ile çağdaş, konforlu ve kurumsal kimliğin ön planda tutulduğu yeni çalışma alanları tasarlandığını dile getiren Sayın Valimiz, “Konsept Nüfus Müdürlüğü tasarlanırken vatandaşlarımızın doğru ve yönlendirici bilgiye ulaşabilecekleri bir danışma alanı, çalışma alanının içerisinde konumlandırılan bekleme alanları ve bölmeler ile birbirinden ayrılmış, ergonomik ve estetik başvuru masaları kullanılmıştır.
Bu kapsamda, ilimizde Atakum’un yanı sıra İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü, İlkadım ve 19 Mayıs İlçe Nüfus Müdürlüklerimizin de Yeni Nüfus Müdürlüğü Konsept çalışmaları tamamlandı, Çarşamba, Havza ve Terme İlçe Nüfus Müdürlüklerinin ise planlaması yapıldı. Yeni hizmet yerlerinin tamamlanmasıyla birlikte Alaçam, Canik ve Vezirköprü ilçelerimizde de aynı konsepti planlıyoruz. Yeni Nüfus Müdürlüğü Konsepti Projesini hayata geçiren İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu’ya ve emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunarım.” dedi.
Ayrıca, 2 Nisan 2018 tarihinden itibaren pasaport, sürücü belgesi ve kimlik kartları tek bir nokta olarak nüfus müdürlüklerinden verilmesi amacıyla başlatılan 3’ü Bir Yerde uygulaması ile T.C. kimlik kartı, pasaport ve sürücü belgelerine ait tüm süreçler standart hale getirilerek, vatandaşlarımıza verilen hizmet kalitesi arttırılmıştır. Ayrıca tek bir biyometrik veri ile tüm işlemler yapılabilir duruma gelmiş, NVİ Çağrı Merkezi Alo 199 veya https://randevu.nvi.gov.tr adresinden alınacak randevuyla aynı gün 3 işlemi de gerçekleştirebilme olanağı sağlanmıştır.
İlimiz genelinde 2 Nisan 2018 tarihinden bugüne kadar 90.969 adet pasaport, 173.431 adet sürücü belgesi ve 1.005.524 adet T.C. Kimlik Kartı düzenlenmiş olup, 1.348.542 olan Samsun nüfusumuzun % 75’inin kimlik kartı yenilemesi yapılmıştır.
İçişleri Bakanımız Sayın Süleyman Soylu tarafından tanıtılmasının ardından 21 Eylül 2020'de hayata geçirilen "Hayat Kimliğinle Kolay" uygulaması sayesinde yeni nesil sürücü belgelerindeki bilgilerin, çipli kimlik kartlarına entegre edilmesiyle vatandaşlarımızın yanlarında ayrıca sürücü belgesi bulundurma zorunluluğu ortadan kalkmıştır. Yeni tip sürücü belgesine sahip olanlar randevu alarak kimlik kartlarıyla nüfus müdürlüklerine başvurmaları halinde ya da kimlik kartı değiştirmek için nüfus müdürlüklerine geldiklerinde bu hizmetten ücretsiz olarak yararlanabilmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.