Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
T.C. Samsun Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Vali Yrd. Görev Dağılımı Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat Etik Kurulu İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Açık Kapı
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Dosyalar
  • İLETİŞİM
°C
27
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
    • Vali Yrd. Görev Dağılımı
    • Valilik Birimleri
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Etik Kurulu
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • SAMSUN
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Açık Kapı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Dosyalar
  • İLETİŞİM

'SAMSUN KARADENİZ BÖLGESİ'NİN SANAYİ BAŞKENTTİ KONUMUNDADIR'

        Valimiz Sayın Osman Kaymak, 01.12.2017 Cuma günü Saat 09.30’da Sabah Gazetesi tarafından Sheraton Grand Samsun Oteli'nde düzenlenen 'Samsun'da Sabah' adlı panele katıldı.
 
        Panelin açılış konuşmasını yapan Sabah Gazetesi Ekonomi Köşe Yazarı Prof. Dr. Kerem Alkin, “Önümüzdeki dönem dünyada şehirlerin akıllı ve teknolojik dönüşümler gerçekleştirerek küresel rekabette farklılık oluşturabileceği bir döneme işaret ediliyor. Bu başlıkların tamamı Samsun için sorgulanmalıdır. İllerin rekabetçiliğine baktığımızda önemli başlıklardan bir tanesi sürdürülebilirlik. Dolayısı ile bunu perçinlemek ve daha güçlü noktaya getirmek gerekiyor. İkinci önemli konu ise şehrin kanaat önderleri ile birlikte gelir artışı ve verimlilikle ilgili nasıl çalışmalar ortaya koyduğudur. Bu manada Lojistik merkezi dahil olmak üzere Samsun’da yürütülen projeler sürdürülebilirlik, gelir artışı ve verimlilik noktasında önemlidir. Samsun’un gelecekte küresel rekabette daha iddialı bir şehir olabilmesi adına bu tür projeler oldukça önemli. Samsun’un tıbbi alet üretimi noktasında kümelenmesi de oldukça önemli.”dedi. 
 
        Yerli ve yabancı sermaye yatırımları için Samsun bir cazibe merkezi mi? sorusunu kendi kendimize sorgulamamız gerektiğini kaydeden Alkin;” Samsun bir çekim merkezi mi? Bir çekim merkezi olabilmesi için neler yapılması gerekir. Samsun’un uluslararası havayolu uçuşlarına sahip olması önemli. Sonrasında kararlara ve süreçlere yerel katılımın yüksek olması. Samsun’a baktığımızda demokrasiyi özümseme dolayısı ile yerel katılım konusunda önemli mesafe kat etmiş bir il olduğunun farkındayız. Son bir başlık da akıllı dönüşüm. Önümüzdeki dönem dünyada şehirlerin akıllı ve teknolojik dönüşümler gerçekleştirerek küresel rekabette farklılık oluşturabileceği bir döneme işaret ediliyor. Bu başlıkların tamamı Samsun için sorgulanmalıdır.”dedi.
 
        Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz yaptığı konuşmasında, '2023  Cumhuriyetimizin 100. yılının seneyi devriyesi olarak belirlenmiş bir tarihtir. 2023 vizyonu ülkemizin aslında bir vizyon parametresidir. 2023'e doğru ilerlediğimiz bu günlerde artık şehirler ekonomik parametreleri ile yarışacaklar. Tabii diğer konularda da yarışacaklar ama her şeyden önce kişi başına düşen milli gelir ne kadar, ne kadar ihracatımız var soruları dikkate alınarak şehirler değerlendirilecek. Bu hususu belki sekiz yıldır konuşuyoruz ve artık daha sıkça konuşmaya başladığımız bir evreye girdik. Çünkü 2023'e az kaldı. 6 yıl sonra kutlanacak olan 2023'e şehrimizi hazırlamak istiyoruz. Bu toplantılar, bu gayretler bunun içindir. Önümüze koyduğumuz bu vizyon tarihinde bize yakışan, Samsun ilimize yakışan, kurtuluş mücadelesinin ilk adımının atıldığı Samsun'a yakışan, iktisadi parametreler ne olmalıdır, ülke ortalamasının ne kadar üstünde veya gerisindeyiz, ilimizi geleceğe daha iyi nasıl hazırlarız. Bunları bu gün konuşacağız ve masaya yatıracağız.'dedi.
 
        Valimiz Sayın Osman Kaymak yaptığı konuşmasında; Değerli Katılımcılar ve Basın Mensupları; Sabah Gazetesi tarafından organize edilen “Samsun’da Sabah” etkinliğine hoş geldiniz derken etkinliğin ilimizin gelişmesine olumlu katkılar sağlamasını diliyorum. Samsun, tarımı, imalat sanayisi, turizm potansiyeli ve limanıyla Karadeniz Bölgesi’nin çekim merkezi konumundadır. Bölge, sağlık altyapısı ile de çevre illerinin sağlık talebini karşılayarak, sağlık turizmi açısından önemli bir üs konumuna yükselmektedir. Katma değerin ilde kalması için, verimli topraklarından elde edilen çok çeşitli tarımsal ürün potansiyelinin, birincil ürün satışından ziyade, kaliteli ve standart üretim yapılarak kurumsal firmalarca değerlendirilmesi kaçınılmaz bir gerekliliktir. 
 
        Bir ilin ekonomisi göz önüne alındığında Gayri Safi Yurt İçi Hasıla verileri karşılaştırma yapmak ve yıllar itibarıyla ekonomik ilerlemeyi ortaya koyabilmek açısından büyük önem arz etmektedir. 2016 yılı aralık ayında TÜİK tarafından iller bazında GSYİH verileri açıklanmıştır. Bu verilere göre Samsun’un 2004 yılında 7 milyar TL. olan GSYİH, 2014 yılında 24,3 milyar TL. olmuştur. Bu kapsamda Samsun’un Türkiye içindeki payına bakıldığında yıllar içerisinde %1,2’ lik pay sürekli korunmuştur. İllerin Türkiye GSYİH’ sına yaptıkları katkılara göre sıralamasında Samsun’un 2014 yılında 16. sırada olduğu görülmektedir. Karının GSYİH içerisindeki payı azalırken, sanayi sektörünün payının 2004 yılından 2014 yılına kadarki dönemde artış gösterdiği görülmektedir. Kişi başı GSYİH verileri ise nüfus bazında ekonomik verimlilik için önemli göstergelerden biridir. Buna göre Samsun’ da 2004 yılında 4.061 $ olan kişi başı GSYH, 2014 yılında 8.790 $’a yükselmiştir. Kişi başı GSYH verisi Samsun’da olduğu gibi Türkiye ortalamasında da yükselme göstermiştir. Samsun’ un Türkiye ortalamasına göre oranında 2004-2014 yılları arasında %5’e yakın bir yükselme olması Samsun ekonomisinin Türkiye ortalamasına göre daha iyi bir performans gösterdiğini kanıtlamaktadır. 
 
        Şehrimiz, coğrafi konumu itibariyle Orta Karadeniz Bölümü’nde yer alan, Yeşilırmak ve Kızılırmak nehirlerinin can verdiği Çarşamba ve Bafra Ovalarının verimli topraklarıyla Türkiye'nin önde gelen tarım bölgelerindendir. Yüzölçümünün %47’si tarım alanlarından oluşmaktadır. Samsun’ un Türkiye’ nin deniz avcılığı ile üretiminin büyük kısmının gerçekleştirildiği Karadeniz Bölgesi’nde bulunması nedeni ile ulusal boyutta çok önemli bir rekabet avantajı mevcuttur. İşleme tesislerinin hızla kurulmaya başlandığı ilimizde, balık paketleme yapılarak AB ülkelerine hamsi göndermeye başlamıştır. Bunlar zaman içinde daha da gelişecektir. Samsun’ un 2016 yılında gerçekleştirdiği ihracat 367,6 milyon dolardır. Yalnızca “değirmencilik ürünleri, malt, nişasta, inülin, buğday gluten” ve balıklar, kabuklu hayvanlar, yumuşakçalar ve suda yaşayan diğer omurgasız hayvanlar” fasıllarının toplam ihracat değeri 115 milyon doları geçmektedir.
 
        Sahip olduğu doğal, tarihi ve kültürel zenginlikleri ile bölgenin turizm potansiyeli en yüksek kentlerinden biri durumunda da olan Samsun, yaklaşık kırk kilometre boyunca uzanan ve her yerinden denize girilebildiği sahili, sosyal altyapısı, üniversitesi, düzenleme alanları ve tarihe tanıklık etmiş bandırma vapuru ve gazi müzesi gibi kültür varlıkları, Karadeniz'in tek kayak ve kış turizmi merkezi iddiasını taşıyan Ladik Akdağ tesisleri, Havza termal turizm merkezi, Bafra Kızılırmak Kuş Cenneti gibi turizm altyapısına sahip potansiyelleriyle yakın gelecekte kuzeyin turizm merkezi olmaya adaydır.
 
        Kentimizde Samsun’un gelişimi için çalışan birçok paydaşımızla birlikte Türkiye’nin sayılı sulak alanlarından birisi olan Kızılırmak Kuş Cenneti UNESCO dünya mirasları geçici listesinde yer almaya hak kazandı. Bu değerimizin kalıcı listeye geçmesi için de büyük adımlar atılmaktadır. Daha önce de belirttiğim üzere, lojistik anlamında sahip olduğu fırsatlar sayesinde oluşturulan Samsun lojistik merkezi projesi, Samsun ekonomisi için önümüzdeki yıllarda ciddi bir değer oluşturacaktır. Bununla birlikte hali hazırda kurulmuş ve kurulacak 7 adet organize sanayi bölgesiyle, Türkiye’nin en büyük işletmeleri arasında yer alan firmalarıyla, kuzeye açılan kapılarımız olan limanlarıyla şehrimiz Karadeniz Bölgesi’nin adeta sanayi başkenti konumundadır.”dedi.
 
        ‘SAĞLIK SEKTÖRÜ DE, SAMSUN’DA EN ÖNDE GELEN SEKTÖRLERDEN BİRİDİR’
 
        Sağlık sektörü de, Samsun’ da en önde gelen sektörlerden biridir diyen Sayın Valimiz, “Bunun içerisinde tıbbi cihaz üretimi önemli bir yer tutmaktadır. Tıbbi cihaz üretimi sektörü; gelişmeye, ar-ge ve yeniliğe oldukça açık, yüksek potansiyel taşıyan, teknolojiye dayalı ve aynı zamanda emek yoğun bir sektör özelliği taşımaktadır. Cerrahi alet üretimi dünyada üç yerde kümelenmiş durumda. Bu şehirler; Almanya'da Tuttlingen, Pakistan' da Sialkot ve Türkiye'de Samsun'dur. Bu avantaj ilimiz için büyük fırsattır, ilimizde üretici firmalarımız başarılı bir kümelenme örneği göstererek Mediküm Derneği çatısı altında birleşmiş ve yıllardır yaptıkları çalışmalar ile sektörü belli bir noktaya getirmeyi başarmışlardır. Bu alandaki en önemli kazanımlardan biri de Türkiye’ de bir ilk olan Bafra Medikal İhtisas Organize Sanayi Bölgesi’dir.
 
        Samsun’un rekabet avantajları elbette bunlarla sınırlı değildir. İnsanıyla, eğitim altyapısıyla, eşsiz tabiatıyla, sanayi ve ticaret altyapısıyla, şehirlerinde vatandaşlarımıza sağlanan sağlık, kültür ve spor imkanlarıyla ülkemizin en güzide şehirlerinden biri olduğunu bir kere daha belirtmek yerinde olacaktır. Samsun ilimizin tanıtımına önemli katkılarının olacağını temenni ettiğim bu etkinliğe ev sahipliği yapmaktan, siz değerli misafirlerimizi şehrimizde ağırlamaktan ötürü memnuniyetimi ifade ediyorum; organizasyonun faydalı sonuçlara ve hayırlara vesile olmasını diliyor, hepinizi saygıyla ve muhabbetle selamlıyorum.”dedi.
 
        Konuşmaların ardından Valimiz Sayın Osman Kaymak’a, Samsun Milletvekili Çiğden Karaaslan’a ve Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’a Sabah Gazetesi Yazılı Medya, Reklam ve Satış Genel Müdürü Ceyda Uzman ve Moderatör Prof. Dr. Kerem Alkin tarafından hediye takdim edildi.
 
        Daha sonra Moderatörlüğünü Prof. Dr. Kerem Alkin’in yaptığı, Samsun Milletvekili Çiğdem Karaaslan, Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Kuran, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Salih Zeki Murzioğlu ve Ticaret Borsası Başkanı Sinan Çakır’ın panelist olarak katıldığı ‘Samsun’da Sabah’ adlı panele geçildi.
 
        Panele ayrıca, Tekkeköy Kaymakamı Günay Öztürk, kamu kurum ve kuruluş müdürleri, sivil toplum kuruluş temsilcileri, Sabah Gazetesi Köşe Yazarları ve çok sayıda davetli katıldı.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi İlan Portalı
  • Resmi Gazete
  • Teknofest
Kale Mahallesi Atatürk Bulvarı No:185 Hükümet Konağı 55030 İlkadım/SAMSUN
+90 (362) 431 64 75
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız